FORUM INSOMNIA
zabawa imprezy problemy przemyślenia seks

∑ temat został odczytany 1483 razy ¬


ZAREJESTRUJ SIĘ I ZALOGUJ NA FORUM, TO NIC NIE KOSZTUJE!
PO ZALOGOWANIU BĘDZIESZ MÓGŁ ZOBACZYĆ WYPOWIEDZI SPECJALISTÓW I WYŁĄCZYĆ REKLAMY

 
ROZRYWKA | Języki Obce
[ang] potrzebne tlumaczenie - ktos kto sie zna na czesciach  
samochodowych/moto 
[powiadom znajomego]    
Autor "[ang] potrzebne tlumaczenie - ktos kto sie zna na czesciach samochodowych/moto"   
 
brg
 Wysłana - 23 kwiecień 2007 12:19        | zgłoś naruszenie regulaminu

Sprawdź swoje BMI

Potrzebuje pomocy w przetlumaczeniu na polski tego:
[http://www.planetklx.com/techtips/acr.shtml]

chcialbym zeby mechanik mi zrobil ta ulepszenie, ale on nie gada po angielsku a ja nie mam zielonego pojecia o mechanice :]

 
hallucyon
 Wysłana - 23 kwiecień 2007 17:57      [zgłoszenie naruszenia]

facet, to jest tekst specjalistyczny i to niekrotki, wiec nie sadze, zeby ci ktos go tu za darmo przetlumaczyl

 
brg
 Wysłana - 23 kwiecień 2007 18:31      [zgłoszenie naruszenia]

Liczylem sie z podobna odpowiedzia :]. Moze byc samo przetlumaczenie nazw mechanicznych, reszta to pikus, ale pewnie i tak bede musial poszukac gdzie indziej

edit - zaraz do tego siade ze slownikiem technicznym i przetlumacze, moze jakis zablakany inzynier oceni :]

Zmieniony przez - brg w dniu 2007-04-23 18:54:50

 
brg
 Wysłana - 23 kwiecień 2007 19:45      [zgłoszenie naruszenia]

1. Remove the valve cover, the side cover access plates (crankshaft and timing mark covers), and the spark plug to allow you to properly position the crankshaft. Cover the sparkplug hole so nothing falls into the cylinder.

Zdjąć osłonę zaworów, boczne osłony (od wału korbowego i od timing marks?), pozbyć się świecy, co pozwoli doprowadzić wał korbowy do prawidłowej pozycji. Zabezpiecz otwór od świecy, żeby nic się do niego przypadkowo nie dostało.

2. Position the crankshaft at TDC. Note the markings on the cam sprocket. SLOWLY rotate the crank through a complete engine cycle (from TDC, both valves closed) power, exhaust, intake, compression to note what happens when - not that this step is absolutely necessary, but allows you the chance to understand why you are repositioning the ACR mechanism.

Umieść wał korbowy w pozycji TDC (Top Dead Center - na samej gorze?). Zapisz oznaczenia z krzywki koła łańcuchowego? WOLNO przekręcaj korbę tak, aby silnik przeszedł cały cykl (od TDC, obydwa zawory zamknięte). Reszta chyba zbędna.
3. Check the valve clearances now.

Sprawdź prześwit zaworów.


4. Remove the exhaust cam (make sure your crank is at TDC and note the markings on the cam sprocket) and look at how the ACR works and notice the valve decompressor lobe. Just for your own curiosity, put the cam back in its place and rotate the cam to its TDC position. This is where the "EX mark" on the sprocket lines up with the top of the cylinder head. Now rotate the cam CCW (looking at the sprocket end) until the decompressor lobe just touches the valve lifter and you can roughly see(or measure) that this is about 25° before TDC. This equals 50° BTDC on the crank which is why there is too much compression for the idler gear.

Zdejmij krzywkę wydechu (upewnij się ze korba jest w pozcyji TDC i zapisz oznaczenia na krzywce koła łancuchowego?), popatrz jak działa ACR i spojrz na płat dekompresatora zaworów??? Z własnej ciekawości, włóż spowrotem krzywkę i przekręć krzywkę do pozycji TDC. W tym miejscu zaznaczony jest X, tam gdzię spotykają się koło łancuchowe i główka cylindra???. Przekręc kołem zębatym zgodnie z ruchem wskazówek zegara (patrząc na koniec koła), dopóki płat dekompresatora dotknie podnośnika zaworu? Możesz wtedy zauważyć (lub zmierzyć), że jest to ok 25 stopni przed TDC. To równa się 50 stopni BTDC??? na korbie, dlatego jest zbyt duża kompresja dla luźnego biegu.

5. You must mark the original location of the ACR before it is removed. Here is one way of marking the existing ACR location before its removal. Clean the left cam surface with a solvent and wrap the cam with duct tape. Using a ballpoint pen or marker, mark where the ACR lobe recess edges are for reference on the duct tape.

Musisz zaznaczyć oryginalną pozycję ACR zanim go zdejmiesz. Można to zrobić np przez oczyszczenie powierzchni lewej krzywki rozpuszczalnikiem i oklejenie go taśma klejącą. Za pomocą markera oznacz miejsca gdzie wnęki na płacie ACR są odnośnikiem dla taśmy?????

6. Now, make new marks 3mm ą0.5mm (CW looking at the ACR end of the cam) from the first marks. These will be the new locations for the ACR when you reinstall it. Make sure you don't wipe them off accidentally like I did the first time.

Teraz zrób nowe oznaczenia 3mm na 0,5 mm (patrząc na ACR i koniec krzywki, zgodnie z wskazówkami zegara???) od pierwszych oznaczeń. To będzie nowa lokalizacja dla ACR gdy będziesz ją ponownie zakładał. Postaraj się nie zetrzeć ich przez przypadek.

7. Using my fixture or your own (see drawings), press off the ACR. NOTE: Make sure to catch it from falling to the ground.

Wykorzystując mój schemat (patrz rysunki), wyjmij ACR. Nie może spaść na ziemię!!!

8. Remove the fragile spring from the ACR.

Wyjmij delikatną sprężynę z ACR

9. Clean the mating surfaces of both the ACR mechanism and the camshaft prior to reassembly. Put a thin layer of blue or red Loctite on the mating surfaces and reassemble the ACR and cam with the new alignment marks lined up. Use the special pushing tool to press the parts together, making sure that the ACR doesn't get cocked too much and double check the alignment mark location. Make sure the parts are seated all the way. Clean off any excess Loctite from the outside and deep inside the cam.

Przed ponownym założeniem, wyczyść powierzchnie zarówno mechanizmu ACR jak i wału rozrządu. Posmaruj smarem zapiekającym powierzchnie i złóż spowrotem ACR i krzywkę z nowymi narysowanymi oznaczeniami. Użyj narzędzia dopychającego aby spasować części spowrotem, upewnij się że ACR nie jest za mocno ściśniety i upewnij się jeszcze raz że są narysowane oznaczenia. Upewnij się, że części są osadzone na całej długości. Wyczyść nadmiar smaru z zewnatrz i wewątrz.

10. If you made a mistake on the location, just go back to step 5.

Jeśli popełniłeś błąd, cofnij się do kroku 5

11. Reinstall the ACR spring and you're ready to put the cam back in.

Załóż sprężynę ACR i możesz spowrotem włożyć kółko łańcuchowe spowrotem

pewnie jest pełno błędów, licze że teraz ktoś poprawi

 
zbys
Elektronika
 Wysłana - 26 kwiecień 2007 18:56       [zgłoszenie naruszenia]

Calkiem dobrze przetlumaczone....

Masz tutaj troche wyjasnien, do miejsc, gdzie masz watpliwosci, lub ja cos zauwazylem. Nie jestem mechanikiem samochodowym, tylko elektronikiem, ale czesc terminologi jest mi znana, np. z ustawiania mechanizmu w magnetowidzie, gdzie tez bardzo wazny jest timing - czyli polozenie zebatek w odpowiednich pozycjach.

...(od wału korbowego i od timing marks?), Chodzi o pokrywki zaslaniajace otwory, przez ktore mozna obserwowac polozenie mechanizmu i znaczki do ustawiania wzajemnego polozenia zebatek.

Umieść wał korbowy w pozycji TDC (Top Dead Center - na samej gorze?). TAK w gornym punkcie zwrotnym tloka.

.... i spojrz na płat dekompresatora zaworów??? Tutaj chodzi o jakos plytke podnoszaca zawory, tak aby zmniejszyc kompresje silnika (nie wiem dlaczego, ale z opisu wynika, ze orginalnie ma to miejsce w zlym momencie, i jedna z zebatek jest narazona na zbyt wysokie obciazenie i ulega uszkodzeniu - jest tam zdjecie z wylamanym zabkiem). Calosc artykulu jest wlasnie o ACR - automatycznym luzowaniu kompresji.

This is where the "EX mark" on the sprocket lines up with the top of the cylinder head.
- To jest wtedy, gdy znacznik X i gorna czesc glowicy cylindrow znajduja sie w jednej linii.

valve lifter - popychacz zaworu

To równa się 50 stopni BTDC??? na korbie, dlatego jest zbyt duża kompresja dla luźnego biegu.
50 stopni przed gornym punktem zwrotnym. BTDC = Before TDC

Za pomocą markera oznacz miejsca gdzie wnęki na płacie ACR są odnośnikiem dla taśmy????? - Za pomocą markera oznacz na tasmie miejsca gdzie znajduja sie zaglebione krawedzie na płacie ACR .

Teraz zrób nowe oznaczenia 3mm na 0,5 mm (patrząc na ACR i koniec krzywki, zgodnie z wskazówkami zegara???) - Teraz zrob nowe oznaczenie w odleglosci 3mm +/-0,5mm w kierunku zgodnym ze wskazowkami zegara patrzac na ACR koniec krzywki.

No i to w zasadzie wszystko co zauwazylem. Powodzenia.



_______________________________
 
Lepsze jest wrogiem dobrego!

Kościół NIE jest po to by pomagać biednym - jest po to aby pomagać w ich zbawieniu!

Specjalista -
[Powiadom mnie, jeśli ktoś odpowie na ten artykuł.]



 
Przegląd tygodnia

[ang] potrzebne tlumaczenie - ktos kto sie zna na czesciach samochodowych/moto

Warto przeczytać: Prosba o przetłumaczenie na niemeicki - pilne! | [ niemiecki] łumacznenie zdań | [ang] tłumaczenie kilku zdanek na angielski | zadanie z anglika pomocy !!!! | [niem]zdania | Testy FOR MAT | Artykuł "Meine Klasse" PILNE!! | tłumaczenie kilku zdań na niemiecki | Korepetycje dla 10'cio latka! | sluze pomoca z jezykiem hiszpanskim:-)) | Zadanie [niem] | [niem] | [ polski] tłumaczenie zdań wyrażających opiine z niemieckiego na polski | Tekst z Niemieckiego- Prosba | Mała prośba [ang] | [Rus] Film | Niania | czeski budzik | inwazja jaszczurów | zaba pokuj | borderline | chill | studia i praca po biol chemie | super ciała z nk | blokada kierownicy w w210 | mercedes w210 | eco | pnie brzesko | OBE | jolanta kwaśniewska | agniecha | sex zciotka | matylda | piaskownica dział | Biznes

 
Polecamy: KSW | Motywatory | Spalacz tluszczu

wersja lo-fi


Copyright 2000 - 2019 SFD S.A.
 
Powered by Pazdan ForKat 4.0