FORUM INSOMNIA
zabawa imprezy problemy przemyślenia seks

∑ temat został odczytany 13865 razy ¬

ROZRYWKA | Kulinaria
Biały kożuch na zakwasie chlebowym 
[powiadom znajomego]    
Autor "Biały kożuch na zakwasie chlebowym"   

Rovsky
 Wysłana - 23 październik 2015 14:55        | zgłoś naruszenie regulaminu

Sprawdź ile procent masz tłuszczu

Mam mały problem. Jestem początkującym "piekarzem".
Od kilku dni każdorazowo gdy robię zakwas po 3-4 dniach pojawia się na nim biały kożuch. Nie jest włochaty, ale taki pofałdowany i nie widać bąbelków. Zaczyna inaczej pachnieć jakby alkoholem.
I tu pytanie czy to już jest pleśń i muszę zakwas wyrzucić czy można go jeszcze odratować.

W necie opinie są bardzo podzielone. Jedni mówią, że to oznaka, że zakwas dopiero zaczyna chorować i da się go odratować zdejmując kożuch i dokarmiając.
Inni mówią, że jest to na 100% pleśń i trzeba zakwas wyrzucić.

Dodam jeszcze, że sam zakwas robię z mąki żytniej 2000, więc kożuch swoją bielą ewidentnie się odcina od zakwasu.
Dokarmiam co 24h (nie mieszałem po 12h może tu leży przyczyna)
No i pierwsze 2 zakwasy, które zrobiłem z tej samej mąki, też dokarmiając co 24h i bez mieszania po 12h były inne.
Nie było żadnego kożucha, ale i ich konsystencja była bardziej gęsta, czy możliwe jest zatem, że dając więcej wody sprawiłem, że szybciej się psuje?
Wywaliłem już 3 słoiki a dziś patrzę i na 4 znowu to samo

Nie wiem czy to pleśń czy nie ani jak tego uniknąć.

Dodam jeszcze, że miałem przez kilka dni na parapecie sadzonki, na których pojawiła się pleśń. Sadzonki już wywalone, ale zastanawiam się czy ta z kwiatków mogła przejść na zakwas, w każdym bądź razie teraz nic już nie powinno mu przeszkadzać a kożuch mimo to się pojawia.

Zmieniony przez - Rovsky w dniu 2015-10-23 15:03:33

You see, in this world there's two kinds of people, my friend.

Gunther
 Wysłana - 7 styczeń 2016 00:44       [zgłoszenie naruszenia]