FORUM INSOMNIA
zabawa imprezy problemy przemyślenia seks

∑ temat został odczytany 3827 razy ¬

ZAREJESTRUJ SIĘ I ZALOGUJ NA FORUM, TO NIC NIE KOSZTUJE!
PO ZALOGOWANIU BĘDZIESZ MÓGŁ ZOBACZYĆ WYPOWIEDZI SPECJALISTÓW I WYŁĄCZYĆ REKLAMY

ROZRYWKA | Prawo i Ekonomia
Darowizna pieniężna od rodziców 
[powiadom znajomego]    
Autor "Darowizna pieniężna od rodziców"   

g3rman
 Wysłana - 1 grudzień 2011 00:43        | zgłoś naruszenie regulaminu

Sprawdź ile procent masz tłuszczu

Witam
Jestem studentem zaocznym, ale w chwili obecnej nie pracuję i nigdy oficjalnie nie pracowałem. Mieszkam z rodzicami i jestem na ich "garnuszku".
Mogę otrzymać od rodziców 15 tyś. zł.

Słyszałem, że kiedyś kwotą wolną od podatku od darowizny od jednego darczyńcy (np. Mama, Tata itp.) była kwota ok. 9600 zł.
1.) Czy jest tak nadal, czy zostało to zniesione?
2.) Czy muszę tą darowiznę jakoś udokumentować w US poprzez złożenie jakiś druków i potwierdzenia przelewu? Jeżeli tak, to czy to obowiązuję każda kwotę darowizny, czy są jakieś limity, gdzie nie trzeba nic w US przedstawiać?
3.) Czy po przelaniu darowizny, konto darczyńcy jest jakoś kontrolowane?

Niestety nie bardzo jestem zorientowany w tych sprawach, a nie chciałbym sobie i komuś przysporzyć z tego powodu problemów.

Marcinx66
 Wysłana - 1 grudzień 2011 01:14      [zgłoszenie naruszenia]

tak najlepiej wszystkie pieniadze oddaj dla panstwa nigdzie tego nie zglaszaj wrzuc kase pod poduszke a nie na konto i tyle

Martinees
 Wysłana - 1 grudzień 2011 09:18      [zgłoszenie naruszenia]

1.) Czy jest tak nadal, czy zostało to zniesione?