hmm skoro poprzednik s³usznie napisa³ ¿e koszty serwisowania benzyny s±identyczne jak diesla (turbospr꿱rka, dwumas, bezpo¶rednie wtryski u benzyny, w diselu commonraile lub inne), to skoro identycznie mnie w nowym aucie bedzie kosztowa³ serwis to wezmê auto które mi mniej spali i taniej wyci±gaj±c z tego paliwa wiêcej a wiêc wiêkszy moment a co za tym idzie moc wiêksza.
Skoro w dieslu 2.0 mogê mieæ ju¿ kopa konkretnego to po co mam braæ benzyne z wiêkszym silnikiem.
Na logike, nikt m±dry nie da zagazowaæ nowego auta jakiemu¶ wie¶kowi choæby jak by³ dobry. Jedynie fabryce o ile bedzie to mozliwe.
Hmm jedynym argumentem jest jakis sportowy charakter tomka ktory juz na stronie 8 tego tematu przesta³ mieæ argumenty. A i insignia to auto nie sportowe, to taki odpowiednik a6 czy bmw 5 ze stajni opla znaczy wiadomo ¿e rankingowo nizej ale ja wole insignie niz 5 bo wygl±d na plus. Auto lekkko luksusowe/biznesowe bo phaetony , a8, bmw7 wiadomo ze wyzej stoj±.
Sportowe auta to tak naprawde nie wiadomo na czym jezdz±, bo podejrzewam ¿e takiego paliwa jak do formu³y nie kupi sie na Lotosie czy BP. Tak wiêc swoje sportowe teorie wsad¼ w ty³ek.
Zreszt± widaæ po tobie zazdro¶æ, o czym ju¿ tu pisa³em ¿e jak kto¶ jezdzil seicentem to hejyowa³ nawet klime, a jak kupil lepsze auto, to nagle wszystkie bajery sta³y siê przedmiotem rozmów
_______________________________
Gdy pu¶cisz 3-4 utworki nieznane, ludzie uciekaj± na ma³± salê...
wszyscy mówia nie nie, ja nie s³ucham disco-polo,
a znaj± s³owa. Ja sie pytam sk±d?
¦miech mnie zbiera jak widze swoj± stylistyke w wypowiedziach ale to musi byæ dostosowane pod odbiór naszego "eksperta", nie mo¿e umkn±æ ¿adne porównanie; choæby by³o wcze¶niej to i musi powtórzyæ siê w ka¿dym zdaniu. Wszystko kawa na ³awie jêzykiem jak dla kilkulatka.
Bo zreszt± jak czego¶ nie powtórzysz, to facet wy³apuje aktualne braki, jak dziennikarz tvnu byle pokazaæ jaki to jest bystry, jak umie zagi±æ. I w³a¶nie po to zak³ada te tematy, bo jak z³apie kogo¶ za s³ówko to go to rajcuje, potem chodzi woko³o pokoju i pstryka palcami jaki to ja jestem geniusz
A ludzie mu od nowa wyk³adaj± to co ju¿ by³o napisane setke razy.
Ostatnio dosta³em bana, mo¿e poniek±d s³usznie, ale ten facet niepotrzebnie wypisuje bzdury, bo jak kto¶ tu ju¿ zauwa¿y³ mo¿na by siê czego¶ dowiedzieæ z tego dzia³u, a tak to ludzie uciekaj± bo w ka¿dym temacie da³nogong o astrze2, z³ych francuzach, silniku diesla.
Zmieniony przez - matand w dniu 2016-06-07 13:00:17
_______________________________
Gdy pu¶cisz 3-4 utworki nieznane, ludzie uciekaj± na ma³± salê...
wszyscy mówia nie nie, ja nie s³ucham disco-polo,
a znaj± s³owa. Ja sie pytam sk±d?
matand ju¿ nie wiesz co na pisaæ i oczerniasz innych zachêcam ciê do obejrzenia materia³u który wklei³em na pocz±tku tam jest podane czarne na bia³ym jakie s± koszty utrzymania diesla i benzyny tam jest wszystko powiedziane bo wy jeste¶cie krótkowzroczni my¶licie ¿e jak spali 2 litry mniej ropy to diesel jest ekonomiczniejszy? nikt nie patrzy na koszty zakupu i napraw. wszystko jest podane w artykule.
_______________________________
Auto z silnikiem diesla a kierowca pizda
No czekaj, czekaj. Je¶li robiê rocznie 20k km i spala mi 2l mniej na 100km to oszczêdzam rocznie 1800z³ (nie licz±c ró¿nicy w cenie paliw). Chcesz mi powiedzieæ, ¿e diesel psuje siê na tyle czê¶ciej, ¿e 1800z³ rocznie nie wystarczy na naprawê? Przypominam, ¿e zarówno benzyny te¿ wyposa¿one s± w turbo, dwumasê, wtryski, wiêc tych elementów nie bierzemy pod uwagê.
Zmieniony przez - hassarol w dniu 2016-06-07 14:04:57
_______________________________
Widzieli¶cie film "Catwoman"? To ca³kowita bzdura. Przecie¿ gdyby rzeczywi¶cie
skrzy¿owano kota i kobietê, to stworzenie to by³oby potwornie leniwe, niepos³uszne,
wredne i samolubne. A do tego dosz³yby jeszcze cechy odziedziczone po kocie...
ta dyskusja jest bez sensu, bo sprowadzacie wszystko do "silnik benzynowy" i "silnik diesla". No jest trochê ró¿nicy miêdzy 1 a 6 litrowymi motorami, wiadomo ¿e koszt eksploatacji bêdzie tañszy w 1.0 seicento ni¿ w 2.0 tdi, ale ju¿ 6.0 12w audi troszkê inaczej bêdzie wygl±daæ porównuj±c go do ww 2.0 tdi.
ogólnie w motoryzacji czêsto, bardzo czêsto siê co¶ sp³yca do ogólnych okreslen, a ró¿nica miêdzy jedn± jednostk± napêdow± a drug± (benzynow± tudzie¿ diesla) jest jak niebo a ziemia. s± bardziej udane jednostki i tu i tu.
i tak samo niektóre "niemieckie" motory czasem bywaj± mniej udane ni¿ niektóre, ogólnie hejtowane "w³oskie" czy "francuskie". wiêcej dok³adno¶ci, mniej uogólnieñ.
Seba, tak trwa³e maszyny jak stare diesle w w123/w124 ju¿ nie s± robione, niestety. na joemonster by³ jaki¶ czas temu artyku³ który bardzo fajnie opisa³ czemu w³a¶nie tak jest, ¿e stare, niemieckie maszyny s± tak trwa³e, a dzisiejsze ju¿ nie.
Zmieniony przez - karbonara w dniu 2016-06-07 16:32:59
Pewno nie 2, a 3l, bo diesel jest sprawniejszy ok 40% 2700 rocznie to mam 67,5tys + odsetki po 25 latach i sobie biore kolejnego za darmo. Zreszta diesle sa na tyle mocne, ze mozna nie wymieniac wogole oleju, a to kasa na dodatkowo motocykl.
_______________________________
Architekci to sobie w wielkiej p³ycie mogli najwy¿ej wzorek tynku wymy¶liæ.
To by³ konstrukcyjnie obliczony prefabrykat, tym siê zajmowali in¿ynierowie budowlani,
za PRL-u po specjalistycznych kierunkach.
Film który wrzuci³e¶ to odzwierciedlenie sytuacji samochódów sprzed 10 lat co najmniej.
Nie moge ju¿ tomi, to mo¿e zacznê od lewej strony. W jakim samochodzie szybciej zepsuje sie turbospr꿱rka, w benzynowym czy dieslu? To samo dwumasowe ko³o? Tak samo wtryski bezpo¶rednie czy common rail?
Powiem ci ze znam osobe co w benzynowym sabie 93 robi³a turbo i 1800z³ posz³o, wiêc gdzie te dro¿sze eksploatacje diesla?
Na dobr± sprawe i teraz gdyby poszed³ do salonu to pewnie by kupi³ wolnoss±c± ropê. W³a¶ciwie to karbo wyczerpa³ temat.
A tak w ogóle to diesle które obecnie kupuj± ludzie s± sprzed nawet i dekady. Trudno wiêc mieæ pretensje ze co¶ siê psuje.
Ale przeciez nie mo¿na kupowaæ ca³y czas samochodów z roku 2005 i wcze¶niej.
Tak wiêc za jakie¶ 10 lat tomi na rynku bêdzie taka sama ilo¶æ turbodo³adowanych benzyn jak i ropniaków z ró¿nymi rozwi±zaniami technicznymi przy wtrysku paliwa i innymi.
To chyba lepiej wzi±æ ropniaka która przynajmniej spali mniej. Trudno bowiem szukaæ tylko w silnikach, do których bêdzie mo¿liwo¶æ za³o¿enia gazu, bo czasami wachlarz potrzeb wyboru auta jest nieco szerszy.
Zmieniony przez - matand w dniu 2016-06-07 17:16:42
_______________________________
Gdy pu¶cisz 3-4 utworki nieznane, ludzie uciekaj± na ma³± salê...
wszyscy mówia nie nie, ja nie s³ucham disco-polo,
a znaj± s³owa. Ja sie pytam sk±d?