To mozna samemu tankowac LPG? Cos sie ostatnio widac zmienilo.
_______________________________
Architekci to sobie w wielkiej p³ycie mogli najwy¿ej wzorek tynku wymy¶liæ.
To by³ konstrukcyjnie obliczony prefabrykat, tym siê zajmowali in¿ynierowie budowlani,
za PRL-u po specjalistycznych kierunkach.
Mo¿na samemu od dwóch lat tankowaæ lpg, chyba ¿e jaka¶ ma³a prywatna stacja co ma niedostosowany sprzêt do samoobs³ugi (btw nie wiedze ró¿nicy w tym dostosowanym do samoobs³ugi .
Mi co 10 tys wypada przegl±d gazu który z filtrami bêdzie kosztowa³ 100 z³ co 10 tys km. tak¿e te 20 z³ na filtry to schowaj tomku do kieszeni. Inaczej strace gwarancje.
Rozwiñ Tomaszku tê my¶l Przewag± diesla nad benzyn± jest spalanie co nie koniecznie wi±¿e siê z ekonomi±
_______________________________
Gdy pu¶cisz 3-4 utworki nieznane, ludzie uciekaj± na ma³± salê...
wszyscy mówia nie nie, ja nie s³ucham disco-polo,
a znaj± s³owa. Ja sie pytam sk±d?
Gaz sie op³aca na tak± jazdê gdy do pracy daleko, znam osobê co jezdzi co dzien 50 km w jedn± stronê. Ale ta osoba ma te¿ drugie auto w dieslu.
Op³aci siê te¿ tak jak mi - do pracy blisko i tak¿e u¿ywanie auta na zakupy, krêcenie siê po mie¶cie po lekarzach, od czasu do czasu wypad, auto w miare uniwersalne bo dla mnie do pracy i pod rodzine. Pod warunkiem ¿e wiêkszy silnik, bo jakbym mia³ litrówkê lub 1.4 to bez sensu gaz ³adowaæ.
_______________________________
Gdy pu¶cisz 3-4 utworki nieznane, ludzie uciekaj± na ma³± salê...
wszyscy mówia nie nie, ja nie s³ucham disco-polo,
a znaj± s³owa. Ja sie pytam sk±d?
Te LPG to jest popularne tu w niemczech u Turkow. Jak siê dorobia wiekszego kebaba, to laduja to do Ferrari i po zaopatrzenie tym jezdza:
Glupio strasznie te zbiorniczki 20l za zaglowkami wygladaja, ledwo 50km taki zrobi.
Jak sie spierdzieli to juz wogole katastrofa:
Zreszta inne brudasy, calkiem jak Turki:
Dla porównania sportowe auto w dieslu:
Co jest bardziej przypa³owe - ocencie sami...
Zmieniony przez - seba5700_2 w dniu 2016-06-08 17:46:46
_______________________________
Architekci to sobie w wielkiej p³ycie mogli najwy¿ej wzorek tynku wymy¶liæ.
To by³ konstrukcyjnie obliczony prefabrykat, tym siê zajmowali in¿ynierowie budowlani,
za PRL-u po specjalistycznych kierunkach.
Matand odpowiadam na wszystkie twoje pytania:
Mo¿nasamemu od dwóch lat tankowaæ lpg, chyba ¿e jaka¶ ma³a prywatna stacja co ma niedostosowany sprzêt do samoobs³ugi (btw nie wiedze ró¿nicy w tym dostosowanym do samoobs³ugi
Je¶li chodzi o dostosowanie dystrybutora LPG do samoobs³ugi dystrybutor powinien posiadaæ elektrozawór na ruroci±gu fazy ciek³ej, przycisk do trzymania w trakcie tankowania(nie mo¿e byæ prze³±cznik) klient nie mo¿e odej¶æ od dystrybutora musi ca³y czas staæ przy nim i obserwowaæ co siê dzieje dlatego trzyma przycisk, czujnik od³o¿enia pistoletu je¿eli klient nie od³o¿y poprawnie pistoletu transakcja nie bêdzie zakoñczona bo istnieje niebezpieczeñstwo ¿e klient odjedzie z pistoletem we wlewie.
Mi co 10 tys wypada przegl±d gazu który z filtrami bêdzie kosztowa³ 100 z³ co 10 tys km. tak¿e te 20 z³ na filtry to schowaj tomku do kieszeni. Inaczej strace gwarancje.
Jak masz dwie lewe rêce to p³aæ i p³acz filtry kosztuj± 20z³ a wymiana to 15 minut pod blokiem a co do gwarancji to masz 2 lata gwarancji i ciekawe na co ona jest znaj±c ¿ycie jak siê co¶ spiepszy to bêdzie wina ¿e z³y gaz zatankowa³e¶, wina samochodu a nie instalacji czyli praktycznie nie masz gwarancji.
Przewag± diesla nad benzyn± jest spalanie co nie koniecznie wi±¿e siê z ekonomi±
¿e diesel mniej spali od benzyniaka ale jak siê co¶ zepsuje to wszystkie oszczêdno¶ci z nawi±sk± pójd± na naprawy
_______________________________
Auto z silnikiem diesla a kierowca pizda
Generalnie ka¿dy tutaj pisze swoje SUBIEKTYWNE odczucia, ¿e wg NIEGO lpg jest ok/jest do dupy. Prawda jest taka, ¿e jest zbyt wiele zmiennych aby stwierdziæ, czy gaz jest ok czy nie jest.
Pierwsza kwestia, do czego bêdzie u¿ytkowany samochód. Je¶li komu¶ nie zale¿y na specjalnych osi±gach a jedynie prostym transporcie z A do B, do tego robi troszkê km rocznie (wa¿ne) - wtedy taka osoba mo¿e byæ zainteresowana lpg. I tutaj nie zgodzê siê z matandem, bo lpg w ma³ych motorach rzêdu 1.0 - 1.4 sprawdza siê znakomicie, je¼dzi siê za pó³ darmo. Sytuacja siê zmienia je¶li kto¶ ww. autem robi 10 km dziennie, wtedy zanim koszt instalacji siê zwróci, kupi siê nowy samochód, wiêc te¿ bêdzie to ma³o sensowne.
Je¶li kto¶ ma wiêkszy motor, do tego zale¿y mu na osi±gach, przy¶pieszeniu etc, to kto¶ taki mo¿e siê obawiaæ instalacji. Wtedy taka osoba ju¿ mo¿e siê zastanawiaæ nad ON zamiast samego PB i bêdzie mia³o to sens, ale tutaj w grê wchodzi te¿ kwestia dobrania dobrej jednostki, bo diesel dieslowi nie równy - i tak samo z benzyn±.
Je¶li chodzi np. o busy, tam ma sens z kolei tylko diesel (zak³adaj±c, ¿e bêd± one u¿ytkowane czêsto w trasach).
Ta sama osoba mo¿e mieæ dwa ró¿ne auta, u¿ytkowane w ró¿nych celach, i w jednym instalacja siê sprawdzi znakomicie, a w drugim by³aby ca³kowicie zbêdna.
Temat rzeka, a wszystko siê rozchodzi o to, kto/do czego/jakie auto bêdzie u¿ytkowa³, wtedy mo¿na odpowiedzieæ, czy instalacja ma sens. Ju¿ nie mówi±c o rodzajach instalacji, bo takowe te¿ s± ró¿ne.
Zmieniony przez - karbonara w dniu 2016-06-08 18:53:44
Fajnie ze mi zrobi³e¶ wyk³ad o dystrybutorze ale ja maækiem z klanu nie jestem abym nie umia³ jednego i drugiego obs³u¿yæ, a ¿e pewne instytucje uwa¿aj± ludzi za deb.ili, to ju¿ inna sprawa, ba nawet szkoda bo gyby deb.ilowi co¶ przy tankowaniu posz³o nie tak to ca³e szczêscie ¿e o jednego w spo³eczeñstwie mniej jak to mawia³ jak mikke
choæ z drugiej strony to pewnie fajnie jak nie by³o samoobs³ugowych bo zawasze podszed³ jaki¶ rysiek i odwali³ robote, g³ównie o sieciówki chodzi. Tyle ¿e wtedy nie mia³em gazu w aucie.
¿e diesel mniej spali od benzyniaka ale jak siê co¶ zepsuje to wszystkie oszczêdno¶ci z nawi±sk± pójd± na naprawy
Co mo¿e siê zepsuæ w dieslu co nie zepsu³oby siê w benzynie?
_______________________________
Gdy pu¶cisz 3-4 utworki nieznane, ludzie uciekaj± na ma³± salê...
wszyscy mówia nie nie, ja nie s³ucham disco-polo,
a znaj± s³owa. Ja sie pytam sk±d?
Karbo to w³±cz sie takim 1.4 w gazie w ruch na auto stradzie, przyspieszaj, zabierz wiêcej osób na pok³ad. Mam wiêkszy silnik i teraz widze jak na lpg pod znaczn± góre autu brakuje mocy a nie chce myslec jak kto¶ ma 1.0. Wiêc tak¿e uogólniasz pod siebie i swoje trasy, a nie kogos kto jedzie w kilka osób. LPG jest zaje.biste w okre¶lonych przypadkach i tyle na ten temat.
Poza tym jak mojemu ojcu jak mia³ punto 1.2 przy normalnej jezdzie pali³o 4,5 litra benzyny do 5 to po co mu tam lpg? albo moja ma corse 1.0. pali to bli¿ej 5 litrów choæ l¿ejsze jak punto, ale po co mam tam ³adowaæ lpg? zebym z podporz±dkowanej wyjezdza³ jak auta bêde mia³ po 700m od siebie bo inaczej mnie str±bi± , wjad± we mnie?
Zmieniony przez - matand w dniu 2016-06-08 19:14:59
_______________________________
Gdy pu¶cisz 3-4 utworki nieznane, ludzie uciekaj± na ma³± salê...
wszyscy mówia nie nie, ja nie s³ucham disco-polo,
a znaj± s³owa. Ja sie pytam sk±d?
Takie lepsze LPG, powiedzmy uniwersalny wtryskiwacz wpieprzony w kanaly dolotowe, plus ten caly uniwersalny program od glupiego wloskiego inzyniera, ktory rozregulowuje odczyty z ukladu wtryskowego benzyny- to lekko zabiera 20% mocy przy jezdzie na LPG i 10% na benzynie. Te stare z tym calym przerobionym parownikiem dla prosi±t, to zabieralo 1/3 mocy i gaslo przy ostrzejszym skrecie.
Nikt nie ustosunkowal sie do gazowania Ferrari?
Skoro gazowanie malych aut i duzych sie oplaca, to w sumie podobnie powinno byc z Ferrari, skoro to bezpieczne dla silnika, a takie auto duzo pali.
Zmieniony przez - seba5700_2 w dniu 2016-06-08 19:20:07
_______________________________
Architekci to sobie w wielkiej p³ycie mogli najwy¿ej wzorek tynku wymy¶liæ.
To by³ konstrukcyjnie obliczony prefabrykat, tym siê zajmowali in¿ynierowie budowlani,
za PRL-u po specjalistycznych kierunkach.