Ale predkosc obrotowa x sila to juz podajesz wlasnie moc, bo wiazesz sile i przemieszczenie z czasem. Sam moment nie swiadczy kompletnie o niczym, bo kazdy silnik moze wygenerowac kazdy moment, wiec te 400Nm w dowolnym miejscu moze miec zarowno 5,7 V8, jak i silnik z fiata 126p.
_______________________________
Architekci to sobie w wielkiej p³ycie mogli najwy¿ej wzorek tynku wymy¶liæ.
To by³ konstrukcyjnie obliczony prefabrykat, tym siê zajmowali in¿ynierowie budowlani,
za PRL-u po specjalistycznych kierunkach.
Moment mo¿na zawsze zwiêkszyæ po przez prze³o¿enie natomiast mocy ju¿ nie zwiêkszysz.
_______________________________
Auto z silnikiem diesla a kierowca pizda
Przebieg krzywej momentu jest sprawa tak trzeciorzedna, ze nie ma sensu sie ja zajmowac. Przy prawidlowo dobranym ukladzie przeniesienia napedu, przebieg moze byc kompletnie z dupy, poniewaz sam moment obrotowy jest jednostka, ktora nie swiadczy o niczym. Jakies tam 3-rzedne wnioski co do stabilnosci pracy silnika w pewenych zakresach obrotow mozna po tym wrozyc, ale to jest raczej temat dla redaktorow pism motoryzacyjnych, czyli ludzi po studiach dziennikarskich, wiec osobach o mozliwie najnizszej inteligencji technicznej, zaraz po manikurzystkach, kulturystach oraz pilkarzach.
W sumie przebieg krzywej momentu moze jedynie mowic o tym, ze wiekszy de.bil nie pomyli sie doborze ilosci zebatek w skrzyni. To moze miec znczenie przy sportach motorowych, gdy sa ograniczenia wszystkiego ³±cznie z ilo¶cia prze³o¿eñ i minimalne roznice mozna wyciagac na
prostowaniu tego przebiegu.
Zmieniony przez - seba5700_2 w dniu 2016-06-11 21:45:23
_______________________________
Architekci to sobie w wielkiej p³ycie mogli najwy¿ej wzorek tynku wymy¶liæ.
To by³ konstrukcyjnie obliczony prefabrykat, tym siê zajmowali in¿ynierowie budowlani,
za PRL-u po specjalistycznych kierunkach.
Prze³o¿enia te¿ wa¿na sprawa, nie jedynie moc.
Traktorem c330 czyli 30KM poci±gniesz p³uga, przyczepê, a autem 125 KM nie i nawet jakby odpowiednio takie same opony za³o¿y³
_______________________________
Gdy pu¶cisz 3-4 utworki nieznane, ludzie uciekaj± na ma³± salê...
wszyscy mówia nie nie, ja nie s³ucham disco-polo,
a znaj± s³owa. Ja sie pytam sk±d?
Ja to widze tak. Auto ma to 250Nm to zaczyna siê co¶ dziaæ, mo¿e nie wciskaæ w fotel ale auto ma kopa. Tak do 200Nm jest bez rewelacji.
Bior±c pod uwagê podobne auta wielko¶ciowo albo nawet takie same auta.
Np taka astra3 diesel 105 KM i astra3 benzyna 1.6
Diesel idzie benzyna muli
_______________________________
Gdy pu¶cisz 3-4 utworki nieznane, ludzie uciekaj± na ma³± salê...
wszyscy mówia nie nie, ja nie s³ucham disco-polo,
a znaj± s³owa. Ja sie pytam sk±d?
No znajdz mi powiedzmy polsportowy silnik 150KM z bardzo lagodnym przebiegiem momentu, co bedzie przy tej samej budzie ruchal 200KM silnik, wysokoobrotowy z w krotkim zakresie korzystna krzywa momentu. To jest taki sam mit jak zydowska m±ka i heteroseksualni kulturysci. Wszyscy mowia, ze napewno jacys sa, ale jak sie przyjrzysz to same peda³y.
Zmieniony przez - seba5700_2 w dniu 2016-06-11 22:52:35
_______________________________
Architekci to sobie w wielkiej p³ycie mogli najwy¿ej wzorek tynku wymy¶liæ.
To by³ konstrukcyjnie obliczony prefabrykat, tym siê zajmowali in¿ynierowie budowlani,
za PRL-u po specjalistycznych kierunkach.
Ja to widze tak. Auto ma to 250Nm to zaczyna siê co¶ dziaæ, mo¿e nie wciskaæ w fotel ale auto ma kopa. Tak do 200Nm jest bez rewelacji.
Daj spokój.
W obu obecnych dieslach mam dobrze ponad 400 Nm i "wciskania w fotel" raczej nie odczuwam (kwestia subiektywnych odczuæ). Przewaga przebiegu krzywej momentu obrotowego w do³adowanym silniku diesla w porównaniu z wolnoss±c± benzyn± jest IMO taka, ¿e auto wkrêca siê na obroty tak samo przy (powiedzmy) 1700 rpm i 3200 rpm. To jak szybko siê wkrêca, to ju¿ jak Seba pisa³ - kwestia mocy.