Autor |
"Filtr powietrza po 15 tys.km " |
|
T_E_O
|
|
|
|
Neptas
|
|
co tutaj ma sie niby uszkodzic i jak?
przeplywomierz sie rozczelni, turbosprezarka sie przegrzeje?
Nie, ECU dostanie błąd z każdego czujnika po kolei (wartości poza zakresem) -> tryb awaryjny, obroty do 2,5 k rpm i wyłączone sterowanie turbosprężarką. W pierwszym scenariuszu auto trafi do elektromechanika na diagnozę i kasowanie błędów, żeby dało się jeździć, to równa się 100-200 zł.
Gorsza opcja, to ta, kiedy akurat wyprzedzasz dwa tiry w szeregu, pod delikatne wzniesienie, a zza niego z naprzeciwka pojawiają się już górne halogeny zestawu z 25'cioma tonami gruzu na naczepie Gaz w podłogę i HÓÓÓj, overboost, odcięcie turbiny, spadek mocy i kilkusekundowa konsternacja
Uyebanie boost sensora (dla Tomka i reszty mędrców: wygląda jak włos w obudowie wpuszczonej w dolot, zwykle z niebieską naklejką, produkcji Boscha) smołą z EGR'u mieszającego spaliny ze "świeżym" powietrzem w złych proporcjach nie jest specjalnie trudne.
Turbiny ze zmienną geometrią się zapiekają, jeśli nie pracują w pełnym zakresie, jednak de facto nie wydaje mi się, żeby to mogło się wydarzyć w związku z brudnym filtrem powietrza bez przesady
Tak czy siak warto oszczędzić te 30 zł na filtrze
|
Znawca -
 |
|
|
Hakelbery
|
degustator
|
|
Moj filtr kn zalozylem pewnie jakies 30kkm i od tej pory tylko go dwa razy czyscilem. Dzisiaj zamowilem zestaw czyszczacy i nasaczajacy, polecam kosztuje wiecej niz papierowy ale wychodzi taniej.
_______________________________
Polakom gratulujemy ceny benzyny
<%-)CHORY PASTOR HALELUJA%-)> |
Znawca -
 |
|
|
Thomy20
|
|
neptas ty opisujesz jakiś drogowy armagedon a nie problem związany z filtrem
_______________________________
Auto z silnikiem diesla a kierowca pizda |
 |
|
|
Neptas
|
|
Jasne że armagedon i skrajne przypadki, ale śledzę ostatnio fora motoryzacyjne związane z oplem/audi i co drugi wątek z tematem "tryb awaryjny nie wiadomo dlaczego" kończy się właśnie wymianą filtrów i czyszczeniem czujników/EGR.
Moim zdaniem najlepiej zaczynać od rzeczy najtańszych w wymianie, żeby oszczędzić sobie (czy też zminimalizować ryzyko) wymiany rzeczy droższych |
Znawca -
 |
|
|
T_E_O
|
|
|
|
Thomy20
|
|
Po co mam montować jakiś KN za 300zł jak mogę kupić za 20zł i regenerując go mogę wymieniać co 30tys.km i wyjdzie taniej niż KN
_______________________________
Auto z silnikiem diesla a kierowca pizda |
 |
|
|
matand
|
|
|
|
Neptas
|
|
|
|
Thomy20
|
|
Kiedyś jeździłem cinquecento tam nie miałem żadnego filtra kabinowego i żyje
_______________________________
Auto z silnikiem diesla a kierowca pizda |
 |
|