Autor |
"GPW vol.5 bieda sama nie wyjdzie! grubasy spekulanci i ynwestorzy łączmy sie" |
|
pafiel_007
|
B O M B E K
|
|
a co myslicie o rublu? poleci na 100 za dolara i wtedy sie odbije? moze tym sie warto zainteresowac?
i jeszcze pytanie, bo jestem zielony w tym. jak grac na spadki? wiem, ze teraz juz za pozno, ale jakby w czasie pierwszych sankcji zagrac tak na rosyjskie indeksy na spadki, to by chyba bylo dobrze co nie?
ogolnie to wypadlem z obiegu
siedze z trzema spolkami od dawna, od dawna tego nie ruszam i czekam az urosnie %)
na netii i rafako jest zysk, ale nich pączkuje dalej, a pxm czekam na odpał
|
|
fellowes
|
|
Imo lepiej poczekać jak będzie chociaż boczniak. Ostatnio reaktywowałem konto maklerskie, ale jeszcze nie zawarłem żadnej transakcji. Z wirtualnych co gram od miesiące żeby sobie przypomnieć to właśnie na spadki JSW kupione po 23(dziś 17,69) i kilka dni temu kupiony kgh tez na spadki po 113,2(dziś 106,5). Ogólnie na spadki warto zagrać ale napewno ze stop lossem.
Żeby zagrać na spadki to tylko kontrakty terminowe. Na gpw jest kilka w miarę płynnych papierów. Jeżeli chcesz towary, zagraniczne indexy itp to raczej jakiś forex. Tak szukasz platformy która cię interesuję.
Co do kontraktów na gpw to jak grasz na spadki. To przykładowo kupujesz kontrakt na spadek(s) na JSW po 23zł - oznacza że kupujesz 100 akcji. Załóżmy że wymagany depozyt to jest 5%. Więc kontrakt warty 2300zł kupujesz za 115zł. Kurs spada z 23zł na 20zł. 100 akcji x 3zł to jest 300zł zysku.
Co do tego czy jest za późno czy nie, to póki co na rublu/ropie jest trend spadkowy i do póki nie nastąpi boczniak lub odwrócenie to raczej gra na S ze stop lossem.
A jak chcesz grać na indexach to na fw20 obecnie chyba 1pkt to jest 20zł, czyli ruch o 10pkt na indexie to 200zł zysku/straty.
Zmieniony przez - fellowes w dniu 2014-12-16 18:13:00
|
deberr
|
el gado
|
|
przymierzam sie zeby jakies akcje sobie kupic tak srednio/dlugo terminowo,