Mam tak samo, czy to na pewno lozysko amortyzatora?
Witam,
pacjent to Panda II z 2003r, podczas skretu kierownica na postoju lub przy malej predkosci z okolic kola dochodza pojedyncze, gluche stukniecia. Wyglada to tak: naprezanie (gdzies do 1/4 obrotu kierownica) i glosne puknniecie, pozniej znow naprezenie (powiedzmy pol obrotu kierownicy) i znow pukniecie. Przy odkrecaniu tez sie to pojawia.
czasami przy dziurach tez cos z tej strony zaskrzypi, ale bardzo delikatnie.
Po podniesieniu samochodu i obczajeniu: gumy na przegubach, wahaczu, laczniku stabilizatora eleganckie, luzow nie wyczulem. Sprezyna od amortyzatora wyglada na cala, sam amortyzator nie jest spocony czy cos.
Bez obciazenia (gdy samochod jest w powietrzu) cisza, ale to pewnie zadne odkrycie.
I teraz pytanie: czy to lozysko amortyzatora czy nie ... Albo jak to sprawdzic, by nie wywalic kasiorki na darmo.
Zmieniony przez - Mopss w dniu 2016-06-02 23:45:53
Łatwo sprawdzić. Niech ktoś wsiądzie za kierownicę i kręci nią,a ty złap za sprężynę i będziesz czuł czy ci nie przeskakuje. Czasem ciężko zauważyć na samochodzie czy sprężyna jest cała,bo mógł odpaść dosłownie kawałek zwoju i poduszka z łożyskiem nie siedzi jak powinna. Do łożysk też się mógł dostać bród i przestały płynnie pracować. Rozebrać to ustrojstwo to parę minut i można się upewnić,bo szkoda kupować części jak nie jesteś pewny.