Czy panel Skody Fabii I jest klimatyzacją manualną czy Climatic? przy pokrętle z temperaturą jest skala ze stopniami celsjusza.
_______________________________
Auto z silnikiem diesla a kierowca pizda
Jeśli nie ma przycisku "auto" to nie ma climatronica.
Automat polega na tym, że sam dobiera siłę/kierunek nawiewu żeby optymalnie wentylować kabinę. W półautomacie masz automatyczną siłę nawiewu aby utrzymać zadaną temp. ale kierunkiem sterujesz sam. Manual - wiadomo, wszystko ręcznie.
Skoro prędkość nadmuchu jest regulowana ręcznie w takim razie na jeśli na pokrętle ustawię np. 20*C w jaki sposób Climatic jest w stanie regulować tą temperaturę skoro prędkość nadmuchu jest stała?
Zmieniony przez - Thomy20 w dniu 2016-06-25 21:45:23
_______________________________
Auto z silnikiem diesla a kierowca pizda
Właśnie nie stała prędkość nawiewów i kierunek. Klimatronik zmienia sam prędkość nawiewów jak wciśniesz auto. I np mocniej wieje temu pasażerowi co jedzie od strony słońca niż kierowcy na przykład.
Te półautomatyczne to chyba tam było tak że ustawiasz temperature i też wieje ci do zadanej temperatury, ale nie ma takiej ilości czujników temperatury (termometrów), i ustawiasz np 19 stopni masz jeden czujnik na wysokości dajmy na to kierownicy i tam ci ładuje ile wlezie, i tam masz najszybciej to 19 stopni, ale o nogach jużnie pomyśli. W klimatronik masz te termometry na nogach pod szybą i pełno tego no i chłodzi ci po całym aucie, jak zrobi chłód na nogach to potem ładuje pod szybę. jak u ciebie chłodniej to ładuje pasażerowi. To tak mniej więcej.
Piszę na przykładzie auta z automatyczną klimą z ibizy 2002 a pełnego klimatronika z obecnych aut.
Zmieniony przez - matand w dniu 2016-06-26 13:58:50
_______________________________
Gdy puścisz 3-4 utworki nieznane, ludzie uciekają na małą salę...
wszyscy mówia nie nie, ja nie słucham disco-polo,
a znają słowa. Ja sie pytam skąd?
No dobra rozumiem tylko skupmy się na climaticu jak to fizycznie jest zorganizowane że utrzymuje stałą temperaturę automatycznie chodzi klapka od nawiewu ciepło/zimno czy regulowana jest wydajność sprężarki?
_______________________________
Auto z silnikiem diesla a kierowca pizda
Jak włącze nagrzane po pracy auto to klimatronik ładuje ile wlezie. Potem jak zrobi swoje (oczywiście nie od razu ale po czasie jakbym nieco dalej niz do domu jechał) to siła nadmuchu spada. Jak to robi? Pewnie jak w samolocie-ma utrzymać temperature i inne parametry powietrza. Raz grzeje, raz schłodzi, raz stoi, raz sam wiatrak włączy bez sprężarki. Jego problem, ale niezły bajer.
W sumie powiem ci Tomku że niby taka mała przestrzeń jak auto a nie głupia rzecz dwustrefowy klimatronik lub więcej. Ja akurat nie mam. Ale ty jedziesz i ci gorąco to na ciebie ładuje a np żonie zimnawo to jej zwyżasz temperature i jej tak nie wieje jak po twojej stronie.
Zmieniony przez - matand w dniu 2016-06-26 21:23:58
_______________________________
Gdy puścisz 3-4 utworki nieznane, ludzie uciekają na małą salę...
wszyscy mówia nie nie, ja nie słucham disco-polo,
a znają słowa. Ja sie pytam skąd?
Matand ty opisujesz climatronic a ja piszę o klimatyzacji półautomatycznej climatic jak ona fizycznie utrzymuje stałą temperaturę?
_______________________________
Auto z silnikiem diesla a kierowca pizda