Nadal uważam, ze rowniez w tym dziale, powinno sie banowac idiotow. Tu chodzi o postrzeganie forum i chyba nikomu nie zalezy na etykietce forum dla glupkow...
BTW Wie ktos moze jak wyjasnic rozna wielkosc, ostrosc i kolor w tym przypadku?
Nie, nie powinien być ten sam.
Co producent filmu to inne nasycenie kolorów. Do tego dochodzi wiek zdjęcia, który też na kolory wpływa. Zresztą nawet jak odpalisz Nikona i Canona obok siebie i pstrykniesz foty podobnymi obiektywami w takich samych warunkach, to będziesz miał na pliku bez obróbki inne kolory. A niby i tu i tu sprawny balans bieli jest.
Tym samym popieram Sebę. W działach merytorycznych powinno się rozwiązywać testy iq zanim będzie można napisać...
_______________________________
Bądź silny, o człowieku! Pożądaj, raduj się wszystkimi rzeczami
zmysłów i uniesienia: nie bój się, że jakikolwiek bóg wyprze się ciebie za to.
ZAPRASZAM: [www.olokk.pl] // [www.bng-studio.pl]
[www.facebook.com/olokk]
dobrze że ty jesteś ambitny!, już o całej reszcze nie wspomne, to forum to beznadzieja więcej tu nie będe zaglądać, odrzucam was od siebie jak wściekłego psa!!
antychryzt, przecież wystarczyło sobie uświadomić, że slajdy radzieckiej produkcji miały niewiele wspólnego z jakością marki Kodak. Ponadto, seria zdjęć Ziemi z jednego magazynu np. Apollo 8, wykazuje dostrzegalne różnice odcieni barwnych. Taka jest natura rzeczy emulsji światłoczułych.
Nurtuje mnie pytanie, dlaczego nie było transmisji ze startu powrotnego z Księżyca wyprawy Apollo 11?
Drugie pytanie dotyczy spóźnionego (10 sekund po starcie) włączenia kamery 16mm przez Aldrina przy starcie modułu wznoszącego z Księżyca (ascent module). Podobno (według Aldrina) - w decydującym momencie procedury złamała się dźwignia przełącznika startowego i ostatecznie do jego uruchomienia użyli długopisu?
Czy brak początkowej sekwencji startowej na filmie 16mm może mieć związek z faktem, że - wedle relacji Aldrina, w wyniku podmuchu gazów wylotowych silnika modułu wznoszenia, flaga przewróciła się?
Brak cienia stojącej na maszcie flagi w miejscu lądowania LM "Eagle", potwierdzają najnowsze zdjęcia z LROC.
Dlaczego nie było transmisji, to akurat oczywiste:
- nie było czym, (brak samodzielnego sprzętu transmitującego obraz z kamery na pow. Księżyca.
- nie było jak, (brak odpowiedniej technologii takiej transmisji na tamten czas, nawet dla transmisji za pośrednictwem sprzętu umieszczonego w LM-ie)
- nie było którędy, (brak przepustowości łącza, co spowodowało spore problemy już z transmisją zejścia pierwszego człowieka na pow. Księżyca).
Próby takiej transmisji podjęto już z pokładu LRV, podczas misji Apollo 15 i 16, ale udana transmisja, miała miejsce dopiero z misji Apollo 17.
Opóźniony filmik z kamery Maurer przy starcie Orła z Księżyca, to też efekt i spóźnionego włączenia i złego ustawienia kamery w okienku LM-a.
Problemy te były kolejno niwelowane w następnych misjach i nawet ledwo co stojąca flaga Apollo 11, nauczyła kolejne misje że trzeba maszt inaczej skonstruować i mieć pod ręką, (kolanem raczej) młotek do jego wbicia w grunt księżycowy.
A flaga Apollo 11? Najpewniej leży, co jest czułym punktem dla Amerykanów, ale nie umniejsza w niczym osiągnięciu które wyprzedziło swoją epokę o (jak widać) kilka pokoleń.
Nie znam się na ówczesnej technice przekazu z Księżyca i nie dziwi mnie fakt, że kamerę wyłączono po powrocie Aldrina i Armstronga do kabiny. Dlaczego jednak kilka godzin później nie włączono jej ponownie, na kilka minut przed startem Ascent Module? Co stało na przeszkodzie, by przekazać kilka minut statycznego obrazu? Oczywiście nie porównuję tej sytuacji z transmisją Apollo 17, bo tam była do dyspozycji doskonalsza technika plus doświadczenie ekipy obsługującej.
Flaga przewróciła się ale na jednym ze zdjęć LROC widać w tym miejscu jaśniejszą plamę.