Przeczytałem wszystkie posty (co prawda niektóre z pewnym zażenowaniem) i cieszę się, że jest jeszcze tylu wielbicieli klasyki w najlepszym wydaniu. Mam SEC'a i chętnie podzielę się tym, co zaobserwowałem. Jeżeli ktoś ma jakies pytania, postaram się pomóc.
Za to bez pytania napisze o gazie w takim samochodzie jako, że temat przewija się w postach dość często. W moim SEC'u siedzi 4,2l. W trasie spalanie benzy to 10l przy średniej 120km/h i bez nerwowego maltretowania pedału gazu. Masto: ze ścinami spod świateł (choć rzadko to robię, bo ten wóz nie musi nikomu niczego udowadniać) 15 - 16l, przy spokojnym cruisingu 14l. Nie są to więc jakieś straszne wyniki. Jeżeli SEC ma służyć jako drugie auto, koszt założenia gazu i średnio urodziwe elementy instalacji pod maską stawiają pod znakiem zapytania celowość takiego działania. W moim wypadku jest to auto tylko na lato. Zimą wyjazdy okazjonalne (suchy asfalt, słońce), żeby się "nie zastał".
Jeśli jednak trzeba założyć elpega to rozwiązań jest kilka.
1. pojedynczy reduktor + mikser (najprostsza instalacja) - pomysł kiepski, ze względu na możliwość strzałów (przy zaniedbaniu obsługi silnika) oraz niewystarczającą wydajność reduktorów.
2. dwa reduktory + mikser - lepiej, ale trzeba wstawiać "gwizdki" w dolot, żeby nie rozwaliło kolektora przy wybuchu. I pobór gazu będzie zupełnie nie do zaakceptowania (znajomy ma BMW E32 5.0 na takim gazie i mu wsysa 25 - 30l/100km).
3. sekwencja - tu się nie będę wyapowiadał, bo nie wiem, jak to chodzić będzie w mechanicznym wtrysku. Generalnie założenie jest takie: dwie sondy lambda w kolektory i komputer tylko do gazu. Do tego oczywiście wtryskiwacze gazu w kolektor przy każdym cylindrze. Jak się sprawdzi, poinformuję.
A teraz z innej beczki: czemu koniecznie czarny..? Mój jest wiśniowy (Standox - Jaguar CGE) i wszyscy zatrzymujący się koło niego mówią, że ma piękny kolor. Mogę wrzucić fotki jak go z garażu po zimie wyciągnę, to sami ocenicie. Do wiśniowego lakieru beżowa lub biała/kremowa tapicerka i będzie pięknie. Niestety póki co mam welur, ale wszystko w swoim czasie.
Pozdro dla wszystkich mercmaniaków.
Posiadacze zadbanych starych Mercedesów z Białegostoku łączcie się!
Zainteresowanych zapraszam do kontaktu via e-mail.
_______________________________
<Custom Cruisers>
W124 230E "Beatmobile"
W126 420SEC
W124 E280T Sportline