FORUM INSOMNIA
zabawa imprezy problemy przemyślenia seks

∑ temat został odczytany 1909 razy ¬

ZAREJESTRUJ SIĘ I ZALOGUJ NA FORUM, TO NIC NIE KOSZTUJE!
PO ZALOGOWANIU BĘDZIESZ MÓGŁ ZOBACZYĆ WYPOWIEDZI SPECJALISTÓW I WYŁĄCZYĆ REKLAMY

ROZRYWKA | Prawo i Ekonomia
NIP 
[powiadom znajomego]    
Autor "NIP"   

QNataliaQ
 Wysłana - 12 luty 2010 03:09        | zgłoś naruszenie regulaminu

Sprawdź swoje BMI

Witam, mam pytanie, nigdy wczesniej nie pracowalam, ale od 3 tygodni pracuje dorywczo. Nie mam jednak wyrobionego NIPu. Chcialabym go wyrobic, zeby w koncu podpisac umowe w firmie, ale szczerze, to boje sie isc troche do urzedu, zeby 'pani z okienka' nie miala pretensji, ze nie mam NIPu, a juz pracuje. Czy to jest w ogole mozliwe? (1)Kiedy powinno sie wyrabiac NIP, przed podjeciem jakiejkolwiek pracy, czy mozna tez w trakcie? Praca zaczeta od tego roku, wiec jezeli chodzi o podatki itp, to PIT bylby dopiero w nastepnym roku. I tu nastepna sprawa, jestem studentka, jak to jest z PITem? Wypelniam go jak kazdy pracownik, czy moze jakos inaczej? Bo zawsze ludzie mowi, ze sie studentow zatrudnia, 'bo nie odprowadza sie podatku', (2)ale co to dokladnie oznacza? Prosze odpowiedz na te 2 pytania :)

T_E_O
 Wysłana - 12 luty 2010 07:54      [zgłoszenie naruszenia]

Jeżeli idziesz wyrabiać NIP to nie mówisz pani przy okienku, że pracujesz nic się nie bój ona nie jest jasnowidzem i z oczu Ci nie wyczyta czy pracujesz czy nie tym bardziej, że studiujesz i ma to być Twoja pierwsza praca. Sam miałem podobnie jak Ty.
A co do drugiego pytania to student to człowiek jak każdy inny i rozlicza się jak każdy inny podatnik

ziemon
LADY
 Wysłana - 12 luty 2010 09:08      [zgłoszenie naruszenia]

i ma 18 lat i może głosować...

dziewczyno idz do wlasciwego urzedu skarbowego i zloz wniosek o NIP

studenci tez placa podatki, pracodawcy ewentualnie sa zwolnieni z placenia za nich ubezpieczen spolecznych przy um. zlecenie