To jak siê je¼dzi zale¿y sporo od materia³u ramy i ci¶nienia w oponach.
Ramy stalowe czy carbonowe maj± to do siebie, ¿e potrafi± nieco t³umiæ drgania. Nie mo¿na tego powiedzieæ o aluminiowych. Co do ci¶nienia, to ni¿sze ci¶nienie poprawia komfort jazdy, ale z kolei opony gorzej nios± i rosn± opory toczenia.
Ogólnie jazda po kostce nie jest taka uporczywa, pod warunkiem ¿e kostka jest u³o¿ona równa, a po drodze nie ma co 20metrów krawê¿ników, jak ma to miejsce na naszych po¿alsiêbo¿e "¶cie¿kach".
tabcin Je¼dzi³em w wielu rejonach Polski na szosie i jest ok. Zreszt± nie dawno by³em na ¦l±sku na zawodach i te¿ nie narzekam. Oczywi¶cie s± drogi gdzie na fullu mo¿na urwaæ ko³o, ale to skrajne przypadki. Druga sprawa, ¿e jak je¿d¿ê to wybieram raczej boczne drogi, na których ruch jest mniejszy, a czêsto i stan nawierzchni jest du¿o lepszy ni¿ na g³ównych drogach.
Moderat poka¿ co bêdziesz kupowa³.
_______________________________
cycling master
A¿ tak ¼le nie jest. Na pewno pozycja mniej wygodna, ale prze³ajówka w zamy¶le by³a robiona po to, ¿eby realizowaæ na niej przygotowania do sezonu na szosie. Dlatego zawodnicy, którzy s± przyzwyczajeni do pozycji szosowej bardzo szybko odnajduj± siê na prze³aju. Do tego kierownica jest szersza ni¿ w klasycznej szosie, co zwiêksza sterowno¶æ roweru. Prze³ajówka jest dobr± alternatyw± dla rowerów crossowych czy trekkingów. Po asfalcie jedzie siê du¿o szybciej, po szutrach czy b³ocie równie¿. W trudniejszy górski teren to ju¿ mtb, ze wskazaniem na full'a.
Chocia¿ i na szosie mo¿na po kamieniach je¼dziæ