Witam wszystkich,
mam parę pytań do zorientowanych w temacie, lub takich którzy mają możliwość się zorientować.( za co dziękuję)
Jestem Inżynierem technologii chemicznej. Mam 2 letnie doświadczenie jako inż procesu/ technolog w branży automotive, a obecnie firma prod sprzęt ciężki. Wydaje mi się, że papier nie jest zły, może się mylę- nie wiem.
Moje obszary i procesy, na których się znam to: lakiernia, malowanie proszkowe, chromowanie, cynkowanie, kataforeza, niklowanie. Znam się też na smarach, olejach, uszczelniaczach, klejach.
Angielski znam i korzystam w pracy, norweskiego się uczę i dogadam się :), no i Niemiecki ale to raczej mało przydatne w Norwegii.
Pytanie jak się domyślacie to: Jakie są realia dla inżynierów procesu, chemików?
Myślałem o stoczniach bo antykorozja na pewno jest tam tematem top, no ale to tylko mój domysł.
O jakich kwotach wynagrodzenia w ogóle jest mowa?
Może ktoś ma gdzieś znajomego albo sam pracuje w czymś podobnym.
I kolejne pytanie: przez agencję, czy bezpośrednio do pracodawcy uderzyć?
Dodam tylko, że moja chęć emigracji nie jest spowodowana "gorączką złota- dobrymi pieniędzmi, a spokojnym życiem.
To tyle i pozdro ! :)
Pozdrawiam i dzięki za info :)
Zmieniony przez - simon3k w dniu 2014-11-03 12:58:25
Zmieniony przez - simon3k w dniu 2014-11-03 13:09:35
Jeżeli chodzi o stocznie, to warto szukać na własną rękę (może gdzieś bardziej na północy) i przez agencje (zarówno polskie jak i norweskie). Płaca w stoczniach zazwyczaj jest bardzo przyzwoita ~25k-30+k NOK/miesiąc w zależności od stanowiska.
Bardziej szczegółowo jeżeli chodzi o tą branże to nie pomogę specjalnie, ale może ktoś doprecyzuje.
Stocznia to tylko taki pomysł, który przyszedł mi pierwszy na myśl. Nie wiem jak w Nor z fabrykami, czy zakładami mechanicznymi, stalowymi :)
Pozdro
"Only the deads will see the end of war"
MODERATOR MILITARIÓW od 2007 :-)
INSOMNIA 2013
Tzn o jakich zarobkach mowa :)
Minner orientujesz się jak z pracą w przemyśle ciężkim ??