Muszę napisać pismo do rektora byłej mojej uczelni, którą ukończyłem, a dokumentów wszystkich nie otrzymałem. Napisałem do Departamentu Organizacji Szkolnictwa Wyższego, Kontroli i Nadzoru i tam mi doradzono o napisanie pisma najpierw do rektora w mojej sprawie i po ewentualnych rezultatach znów się mam kontaktować z Departamentem.
Mój problem polega na sprawdzeniu poprawności form zdań. Ewentualnych chętnych pomóc proszę pisać w temacie lub na PW to wyślę moje pismo.
Zmieniony przez - szymon89 w dniu 2013-11-09 09:02:12
Podeślij na pw, ale odpowiem jutro. Napisz mi jeszcze czy masz jakieś zaległości typu niepodbita obiegówka, brak jakichs opłat, nie zwrócona/zagubiona legitymacja etc, słowem wszystko co moze mieć znaczenie dla uczelni.
Zmieniony przez - Skarbowy w dniu 2013-11-09 10:25:08
_______________________________
Ciężko być zaje*istym, ale staram się to znosić z podniesionym czołem.
Brak zaległości (wszystko opłacono w terminie, dokumenty oddane na czas) - z tym jestem ze szkołą na czysto. Otrzymałem dyplom po 1,5 miesiąca od egzaminu, ale do dnia dzisiejszego niema mojego suplementu. Według Ministerstwa Szkolnictwa Wyższego, na wydanie wszystkich tych dokumentów jest 30 dni od odnia egzmainu i są wydawane razem. Mi wydano dyplom, a odpisu jak twierdzą nadal niema i nie wiedzą ile trzeba jeszcze czekać, czy dzień, dwa, miesiąc czy rok?
Jeżeli chodzi o formę zdań- są ok. W ostatnim zdaniu zmieniłbym szyk- jest:
"Jednak nie został przygotowany do dnia dzisiejszego suplement."
Zmieniłbym na:
"Jednak do dzisiejszego dnia nie został wydany suplement".
Ale to ma znaczenie marginalne i w sumie tak dla formalności możesz zmienić. Generalnie w tego typu przypadkach sama forma powinna mieć drugorzędne znaczenie, decyduje treść pisma. Wniosek został jasno sformułowany i możesz śmiało składać. Zapewne wiesz o tym, ale przypominam- przygotuj kopię i poproś o potwierdzenie złożenia, niech Ci przystawią w sekretariacie pieczęć z datą i podpisem osoby przyjmującej pismo.
Początek ok. Tak jak napisałem decyduje forma- pismo zawiera najważniejsze elementy.
Jak to przez internet za pomocą poczty polskiej? Nie bardzo rozumiem
nie spotkałem się z taką formą usług, nie wiem czy oferują zwrotne poświadczenie odbioru, z doświadczenia wiem że we wszelkich kontaktach z instytucjami lepeij mieć dowód doręczenia.
Mam uwagi:
1. Do danych osobowych dodaj nazwę wydziału, kierunek studiów i tryb oraz numer studenta/albumu.
2. Pismo powinno być zatytuowane np: Podanie
3. W pierwszym zdaniu powinno być suplement a nie suplementy. Suplement do czego? do dyplomu ukończnia studiów.
4. W drugim zdaniu wystarczy podać kiedy odbył się egzamin dyplomowy oraz kiedy odebrałeś dyplom. Dodaj informację na temat suplementu jaką otrzymałeś z dziekanatu (lub z miejsca skąd odbierałeś dyplom).
reszta ok.
Pytanie: dziekan wydziału coś wie na ten temat czy olałeś jego pozycję?
Pytanie2: możesz podejchać na uczelnię? Wolałbym taką sprawę osobiscie załatwić tzna do sekretariatu dać pismo na dziennik podawczy, a na kopii nich ci podbiją datownik i potwierdzenie wypłynięcia pisma
_______________________________
Ciężko być zaje*istym, ale staram się to znosić z podniesionym czołem.