FORUM INSOMNIA
zabawa imprezy problemy przemyślenia seks

∑ temat został odczytany 6136 razy ¬
 
ROZRYWKA | Motoryzacja
Poziom oliwy w Automatickiej Zmieniarce Biegów 
[powiadom znajomego]    
Autor "Poziom oliwy w Automatickiej Zmieniarce Biegów"   
 
Smyndrok
 Wysłana - 12 listopad 2016 10:38        | zgłoś naruszenie regulaminu

Sprawdź ile procent masz tłuszczu

Witam wszystkich INSOMOTOFORUMOWICZOW!

Opisze mi ktos znaczenia które ostrzalkowalem na fotce?

W moim wypadku na zimnej skrzyni poziom oleju jest ponad "garba" (miarka odwrócona stroną "COLD")

po przejechaniu 10 km przelecialem wszystkie pozycje po 3 sec i poziom oleju utrzymuje sie na maximum pola "2" (miarka odwrócona stroną "HOT")

Dobrze czy Zle??





Zmieniony przez - playman w dniu 2016-11-12 10:42:55

Zmieniony przez - Smyndrok w dniu 2016-11-12 10:45:23

 
INSOMNIA
 Wysłana - 12 listopad 2016 13:16      [zgłoszenie naruszenia]

 
Smyndrok
 Wysłana - 12 listopad 2016 14:44      [zgłoszenie naruszenia]

No Panie! To jest to. W takim razie czemu na ciepłym jest wporzo a na zimnym taka chvjovina??!!

 
INSOMNIA
 Wysłana - 12 listopad 2016 16:26      [zgłoszenie naruszenia]

tzn?

 
Smyndrok
 Wysłana - 12 listopad 2016 17:47      [zgłoszenie naruszenia]

Chodzi mi o to,że na zimnym poziom jest ponad te garby,czyli mega za dużo. No i moje pytanie dlaczemu??

 
Mopss
 Wysłana - 13 listopad 2016 20:01      [zgłoszenie naruszenia]

i kazdorazowo mierzyles na wlaczonym silniku?



 
T_E_O
 Wysłana - 13 listopad 2016 22:58      [zgłoszenie naruszenia]

W automacie powinno się zwracać uwagę na poziom gdy olej jest rozgrzany i skrzynia dobrze przewajchowana, w niektórych samochodach sprawdzenia powinno się dokonywać na N lub na P (zawsze na pracującym silniku), to powinno być opisane w instrukcji obsługi. Na zimnym oleju i przy wyłącznym silniku zawsze będzie ponad stan ponieważ olej z całej skrzyni spływa do miski. Pamiętaj, że skrzynia automatyczna nagrzewa się wolniej niż silnik, przed pomiarem poziomu oleju zaleca się przejechać minimum 20 km, aby skrzynia miała odpowiednią temperaturę. Ja w Jeepie na zimnym oleju też mam powyżej tych garbów. Jak odpalisz auto przejedziesz ze 100 metrów to wtedy sprawdź olej, wówczas powinien się mieścić w granicach Cold.



Zmieniony przez - T_E_O w dniu 2016-11-13 23:51:06

 
Smyndrok
 Wysłana - 14 listopad 2016 11:18      [zgłoszenie naruszenia]

Jedni mówią,że na zgaszonym silniku się mierzy inni zaś,że na odwrót... Ja mierzyłem na zgaszonym.

 
T_E_O
 Wysłana - 14 listopad 2016 12:30      [zgłoszenie naruszenia]

Ciekawa teoria z tym zgaszonym silnikiem, przecież jak silnik nie pracuje skrzynia jest też w stanie spoczynku i olej zaczyna ściekać do miski olejowej. Podstawowa procedura sprawdzania oleju w automacie przebiega następująco:
1. Rozgrzać skrzynię
2. Zatrzymać się i przewajchować skrzynię przez każdą pozycję ze 2-3 razy zatrzymując się na chwilkę na każdym położeniu skrzyni (robi się to w celu dobrego rozprowadzenia oleju po każdym "zakamarku" skrzyni)
3. Ustawić lewarek w pozycji N lub P (zależy co zaleca producent danej marki)
4. Wyjąć bagnet i go wytrzeć, włożyć ponownie, wyjąć i odczytać poziom oleju.
Całą procedurę należy przeprowadzać na pracującym silniku. Trzeba też pamiętać aby nie nalać zbyt dużo oleju do skrzyni ponieważ jest to tak samo szkodliwe jak jego niski stan, poziom musi się zawierać między min a max.

 
Smyndrok
 Wysłana - 14 listopad 2016 13:41      [zgłoszenie naruszenia]

Dzięki przyjacioły. Sprobuje raz jeszcze tak jak piszesz 20km i na wlaczonym silniku. Zobaczymy co wtedy wyjdzie. Niby tak tez mowia,ze jak na zgaszonym to do max 60 sec. trzeba zmierzyc od moment zgaszenia. pierwszym razem zmierzylem po 10km jazdy przelatujac wszystkie pozycje i trzymajac je po ok 3 sec. Ustawilem 'P', zgasilem i bylo max na miarce.

 
Mopss
 Wysłana - 14 listopad 2016 22:40      [zgłoszenie naruszenia]

matko boska, wez daj juz spokoj
cos sie dzieje: szarpie, przeciaga na biegach, halusuje ze sie tak tego uczepiles?

tak wg mnie:
wiemy ze mierzyles na wylaczonym silniku czerpiac wiedze od najlepszych inzynierow
na zimnym oleju bylo 'za duzo', bo caly splynal do najnizszego punktu
na cieplym bylo juz w miare dobrze, bo pomimo wylaczonego silnika olej nie zdazyl splynac
tadam
wez nie dotykaj, bo pandowy dzadek wie wiecej o automatach

[Powiadom mnie, jeśli ktoś odpowie na ten artykuł.]


Odpowiedzi jest na 2 strony.   | następną
 
Wybierz stronę:  
Przegląd tygodnia

Poziom oliwy w Automatickiej Zmieniarce Biegów

Strony: 1 2