FORUM INSOMNIA
zabawa imprezy problemy przemyślenia seks

∑ temat został odczytany 9666 razy ¬
 
ROZRYWKA | Nauki Ścisłe
Przeciążenie - symulator - jak obliczyć? 
[powiadom znajomego]    
Autor "Przeciążenie - symulator - jak obliczyć?"   
 
SwiadomyK
 Wysłana - 28 styczeń 2016 11:14        | zgłoś naruszenie regulaminu

Sprawdź swoje BMI

Witam serdecznie,
Prowadzimy projekt Świadomy Kierowca ([http://www.youtube.com/user/SwiadomyKierowca]) i jesteśmy w posiadaniu różnego rodzaju symulatorów. W tym również symulatora zderzeń. Chcielibyśmy obliczyć jakiemu przeciążeniu poddawany jest delikwent zderzając się z wirtualną, nieodkształcalną przeszkodą. Jakie dane są do tego potrzebne by to wyliczyć i czy jest to w ogóle możliwe?

Oprócz tego mamy w ofercie telemetrię w samochodach i do otrzymywania analiz ze stylu jazdy potrzebujemy odpowiednio zaprogramować podłączane do auta urządzenie. Wśród różnych parametrów (kryteriów) jest podanie wartości G, przy której urządzenie będzie raportowało np gwałtowne hamowanie, przyspieszenie lub nagłą zmianę pasa. Zauważyliśmy, że przy ustawieniu 0,6 G pomimo "agresywnej" jazdy nie pojawiają się żadne alarmy. Zakładając, że urządzenie działa poprawnie, jak to wygląda w rzeczywistości? Jakie przeciążenia mogą być osiągane przy takich manewrach drogowych?

Z góry dziękuję.
W razie potrzeby proszę o kontakt mailowy - [email protected]

Basia

 
INSOMNIA
 Wysłana - 28 styczeń 2016 11:26      [zgłoszenie naruszenia]

Przeciazenie to po prostu przyspieszenie

potrzebujecie roznicy predkosci i odleglosci na jakiej sie zatrzymalo

czyli np. samochod wyhamowal z 60km/h do 0km/h, strefa zgniotu zmniejszyla sie ze 120cm na 80cm (czyli wyhamowal na odcinku 40cm)
Ewentualnie jesli latwiej - roznica predkosci (czyli predkosc poczatkowa zderzenia i pewnie zero jako koncowe) i czas trwania zderzenia


Zmieniony przez - Kuba_SnK w dniu 2016-01-28 11:27:19

 
INSOMNIA
 Wysłana - 28 styczeń 2016 11:43      [zgłoszenie naruszenia]

no i mamy wzory takie:

a - przyspieszenie (opoznienie w naszym przypadku)
Vp - poczatkowa predkosc zderzenia (w metrach na sekunde)
V0 - koncowa predkosc zderzenia (no = 0m/s)
s - droga na jakiej sie odbywalo wyhamowanie
tp - czas poczatkowy (no zero mozna przyjsc)
tk - czas koncowy (w sekundach) po jakim sie zatrzymalo
g - przyspieszenie ziemskie = 9.81 m/s^2

wzor na przyspieszenie:
a = dV / dt czyli w przyblizeniu (vk - vp) / (tk - tp) = - vp / tk
wzor na droge w ruchu jednostajnie przyspieszonym (w przyblizeniu jest to taki ruch)
s = 1/2 a * tk^2 + Vp * tk
podstawmy sobie teraz za to a to co mamy wyzej:
s = - 1/2 Vp / tk * tk^2 + Vp * tk
s = - 1/2 Vp * tk + Vp * tk
szukamy tk
s = (- 1/2 Vp + Vp ) * tk
s = 1/2 Vp * tk
tk = 2 * s / Vp

szukane przyspieszenie:
a = - vp / tk = -Vp / (2 * s / Vp) = - Vp^2 / (2 * s)
szukane przeciazenie (wyraza sie w ilosciach g )

przeciazenie = a / g = - Vp^2 / (2 * s * 9.81) [m/s^2]

przyklad z tego miejsca:
[en.wikipedia.org/wiki/David_Purley]

He survived an estimated 179.8 g when he decelerated from 173 km/h (108 mph) to 0[5] in a distance of 66 cm (26 inches)

podstawiamy do wzoru:

Vp = 173km/h = 48.05 m/s
66cm = 0.66m

przeciazenie = 48.05 * 48.05 / (2*0.66*9.81) = 178.3 g

 
INSOMNIA
 Wysłana - 28 styczeń 2016 12:08      [zgłoszenie naruszenia]

Generalnie ciezko cos wiecej Ci powiedziec nie wiedzac nawet jak wygladaja dane, ktorymi dysponujecie.
Jesli mialbym strzelac to moze to byc cos takiego, ze co hmm... 0.1s dostajecie odczyt predkosci (x i y czy tylko w jednym kierunku? )
wiec macie funkcje predkosci wzgledem czasu. Z tego juz latwo dostac przyspieszenie jako funkcja czasu.
Wtedy jazda na jakis tor wyscigowy... kilkaset niebezpiecznych manewrow, zobaczyc jak wyglada wykres przeciazenia i posprawdzac najlepsze ustawienia
Tak ja bym do tego podchodzil przy takich danych

 
SwiadomyK
 Wysłana - 28 styczeń 2016 12:14      [zgłoszenie naruszenia]

Kuba_SnK - wielkie dzieki Sama oczywiście popatrzyła bym na przesłane przez Ciebie odpowiedzi i zapewne poszła się w kącik wypłakać ALE... na szczęście mam tu obok niezrównanego Marcina, który te dane przeczytał, przyswoił, przemyślał, przeanalizował i... uznał, że są bardzo pomocne

A zatem raz jeszcze bardzo dziękuję i od razu uprzedzam, że będziemy się tu jeszcze z pytaniami pojawiać

Póki co serdecznie pozdrawiamy.
Niech Świadomość będzie z Wami

 
INSOMNIA
 Wysłana - 28 styczeń 2016 12:16      [zgłoszenie naruszenia]

nie ma problemu, jak cos to zawsze moge podeslac swoj email zeby bylo latwiej

 
SwiadomyK
 Wysłana - 28 styczeń 2016 13:19      [zgłoszenie naruszenia]

Super pomysł Poproszę o maila "zaczepnego" na [email protected]

Pozdrawiam

 
gastxxx
ole !
 Wysłana - 30 styczeń 2016 17:51      [zgłoszenie naruszenia]

Jakie przeciążenia mogą być osiągane przy takich manewrach drogowych?
A może by tak włączyć ciągły zapis przeciążeń i po prostu doświadczalnie to ustalić?
Bo szczerze wątpię, że ktoś takie dane za frejer udostępni. No i logika podpowiada, że jeśli 0,6G to za duzo, to może warto zmniejszyc?
_______________________________
 
"No i chuj, ważne że poruchał he he kurwa razdwatrzy"

 
INSOMNIA
 Wysłana - 30 styczeń 2016 17:54       [zgłoszenie naruszenia]

dlatego tez napisalem o tym, ze nie wiem jakie dane dostaja i zeby zrobic jakis zbior testowy

najlepiej to po prostu wlaczyc i pojezdzic po miescie i nie robic gwaltownych manewrow - pierwszy zbior testowy
Pozniej jakies lotnisko/tor i sobie poszalec ... mamy znior testowy dla gwaltownych manewrow

Zmieniony przez - Kuba_SnK w dniu 2016-01-30 17:54:34

[Powiadom mnie, jeśli ktoś odpowie na ten artykuł.]



 
Przegląd tygodnia

Przeciążenie - symulator - jak obliczyć?