FORUM INSOMNIA
zabawa imprezy problemy przemyślenia seks

∑ temat został odczytany 2444 razy ¬


ZAREJESTRUJ SIĘ I ZALOGUJ NA FORUM, TO NIC NIE KOSZTUJE!
PO ZALOGOWANIU BĘDZIESZ MÓGŁ ZOBACZYĆ WYPOWIEDZI SPECJALISTÓW I WYŁĄCZYĆ REKLAMY

 
ROZRYWKA | Prawo i Ekonomia
Reklamacja (na podst. ustawy o ochronie praw konsumenta) - CZ. II 
[powiadom znajomego]    
Autor "Reklamacja (na podst. ustawy o ochronie praw konsumenta) - CZ. II"   
 
mm90
 Wysłana - 30 listopad 2009 20:21        | zgłoś naruszenie regulaminu

Sprawdź ile procent masz tłuszczu

Witam

I temat
[http://www.insomnia.pl/reklamacja_na_podstawie_ustawy_o_ochronie_praw_konsumenckich..-t625184.html]

uzyskałem rade aby powołując się na ową ustawe złożyć wniosek o rozpatrzenie w ustalonym terminie 14 dni mojej reklamacji i w przypadku wyniku pozytywnego wymiane wadliwego towaru na nowy

dziś odbierając odpowiedź ze sklepu na poczcie nieco się wk, ehem zdenerwowałem

przedmiotem jest wczesniej opisana płyta główna bez której mój komputer stoi już dłuższy czas = oczywiste problemy

oto odpowiedź sklepu (moim zdaniem poszli po bandzie na całego):
W odpowiedzi na pana pismo z dnia XXX dot. płyty głównej oświadczamy, że w chwili obecnej nie mozemy uznac zgloszonego przez pana roszczenia.
Zgodnie z ustawa konsumencka z 2002r to nie kupujacy dowolnei decyduje o wyborze uprawnienia, lecz to w/w ustawa wprowadza sekwencyjnosc w realizacji wynikajacych z niej uprawnien. Dlatego tez zadanie wymiany sprzetu na nowy, odstapenia od umowy jest uzasadnione dopiero wowczas, gdy nie jest mozliwa naprawa tej rzeczy.
Powyzsza okolicznosc jednak nie wystepuje, gdyz towar został przekazany do serwisu producenta w celu diagnozy. W przypadku potwierdzenia sie wskazanej wady towar zostanie naprawiony lub wymieniony na nowy. O sposobie zakończenia reklamacji zostanei Pan poinformowany przez pracowników sklepu. [...]


Na moje rozumowanie treści tej ustawy, jestem teraz na wygranej pozycji.
W ciągu 14 dni od złożenia mojego pisma (bazowanego na przykładzie z poprzedniego tematu) nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi odnosnie tego czy reklamacja została przyjeta.
Brak takiej odpowiedzi wg ustawy automatycznie oznacza jej uznanie.

Czy dobrze rozumiem i czy jest to dobry argument, który moge użyć podczas rozmowy w sklepie stacjonarnym w ktorym owa plyte zakupilem?

Po drugie osoba odpowiadajaca przekonana jest o tym, ze to nie w mojej gestii lezy mozliwosc wyboru tego czy dostane nowa plyte czy zostanie ona odesłana do naprawy.

Prosiłbym kogoś obeznanego o wklejenie najlepiej części ustawy z jakimś komentarzem, który ułatwiłby mi przygotowanie sie do tej rozmowy.

Teoretycznie płyta poszła do naprawy, ale gwarant nie określa ile ta naprawa może trwać a ja już jestem bez komputera 2gi miesiąc. Pomijam już częste wałki sklepów, ktore odsylaja zepsute plyty (rzekomo naprawione) az klient sie 'odczepi'

Dziekuje z góry za pomoc
______________________________
 
"I walk a higher path son."

 
mm90
 Wysłana - 1 grudzień 2009 19:57      [zgłoszenie naruszenia]

Byłem w sklepie, odebrałem 'naprawioną' płyte

mimo nie udzielenia odpowiedzi w ciagu 14 dni na TAK/NIE kierownik X sie poczuł i zmienił forme mojej reklamacji?! 10 minut tłumaczenia, wkońcu przyszedł kurier, okazało się że płyta właśnie przyszla z serwisu

jednak nic sie nie zmieniło, niby naprawiona a jednak nie działa.
moim zdaniem chcą mnie spławić.

co teraz? : //

Krótko mówiąc - reklamowany sprzęt wrócil nienaprawiony z serwisu mimo jego zapewnień (częsta sytuacja niestety)

Teraz co moge zrobić?

Zaznaczam iż sklep nie określił się w ciągu 14 dni od daty reklamowania na podstawie niezgodności towaru z umową tylko dał odpowiedź o tym iż wysłał to do serwisu mimo mojego żądania wymiany sprzętu na nowy.

Teraz mam naprawiony, uszkodzony sprzęt.

Zmieniony przez - mm90 w dniu 2009-12-01 20:27:11
_______________________________
 
"I walk a higher path son."

 
spider00
 Wysłana - 2 grudzień 2009 15:36      [zgłoszenie naruszenia]

cwaniaki.

Art. 8.
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia
go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się
wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności,
a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego
inny sposób zaspokojenia.

2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca
ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w
szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz
ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie
ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za
uzasadnione.

4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani
wymiany, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu
naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.


Niepotrzebnie odbierałeś płytę...
Mogłeś wydrukować ten fragment ustawy i pokazać sprzedawcy, jako twardy dowód. To Ty wybierasz czy chcesz naprawę czy wymianę.

Jeżeli sprzedawca dalej by twierdził, że należy Ci się tylko naprawa, prosisz go aby dał Ci te informacje na piśmie podpisane swoim nazwiskiem, a Ty udajesz się wtedy do UOKiK.

/w praktyce wygląda to tak, że nigdy nie otrzymasz takiego czegoś na piśmie , wiedzą, że masz racje i będą mieli problemy z tego powodu.


edit,

Zaznaczam iż sklep nie określił się w ciągu 14 dni od daty reklamowania na podstawie niezgodności towaru z umową tylko dał odpowiedź o tym iż wysłał to do serwisu mimo mojego żądania wymiany sprzętu na nowy.

W takiej sytuacji idę do sklepu i mówię, że przez 14 dni nie dostałem odpowiedzi przez co reklamację uznaję za uzasadnioną, proszę więc o wymianę towaru na nowy. I nie interesuje mnie czy właśnie przyszedł kurier, czy cokolwiek innego.

Zmieniony przez - spider00 w dniu 2009-12-02 15:38:14

 
mm90
 Wysłana - 2 grudzień 2009 19:42      [zgłoszenie naruszenia]

wydrukuje ustawe
wezme pismo (moja wstepna reklamacja ich pieczatka przyjecia)
ksero tego co dostałem z centrali (czyli te 'kłamstwo')

i powiem, że mnie oszukali, pokaże palcem i zrobie burde (choc chcialem tego uniknac)

czy to ma jakies realne szanse?
jesli bd twierdzic ze nalezala mi sie tylko naprawa to poprosze tak jak radziles o pismo z taka opinią.

czy to, że odebrałem tą płyte wszystko rujnuje? czy moge powiedzieć, że zostałem wprowadzony w bład?

tym razem sie przygotuje i nie wyjde chocby to mialo trwac 3h

PS. chociaz pismo z taką opinią już mam z centrali kierownik X twierdzi, że to od nich zależy forma reklamacji - czyli albo wysyłka do serwisu albo wymiana na nowy. - oczywiscie ustawa to neguje co też im przedstawie

Czy UOKiK jest w stanie coś na nich wymusić?
Mam dość mocne dowody, pismo, ich niezgodną z ustawą odpowiedź..

Dziękuje Ci za zainteresowanie i poświęcony czas.

Zmieniony przez - mm90 w dniu 2009-12-02 19:52:38
_______________________________
 
"I walk a higher path son."

 
spider00
 Wysłana - 2 grudzień 2009 22:29      [zgłoszenie naruszenia]

w sumie, to możesz powiedzieć, że chciałeś już nie robić problemów i odebrać naprawioną kartę, ale gdy zobaczyłeś, że dalej nie działa to już masz dosyć tego.

Nie wiem czy będzie jeszcze można powrócić do poprzedniej reklamacji i "anulować" Twój odbiór towaru..

Chociaż jeżeli masz pismo, które zostało Ci wysłane a nie jest zgodne z prawem i wprowadza Cię w błąd to lekko "masz ich w garści".

Ja bym chyba najpierw zadzwonił do "centrali" i porozmawiał z człowiekiem, który wysłał mi pismo. Przytoczył mu brzmienie ustawy i zapytał czy wie, jakie konsekwencje może ponieść w związku z tym.

Do UOKiK zawsze możesz się udać, zajmą się Twoją sprawą oraz doradzą Ci co ew. możesz jeszcze zrobić. Wymusić nic nie mogą, wymusić może sąd.

Zadzwoń też na infolinię konsumencką (numer bezpłatny, tylko z tel. stacjonarnych - 0 800 800 008).
Pod tym numerem urzędują prawnicy, którzy są w stanie również udzielić Ci kilku konkretnych wskazówek.

Zmieniony przez - spider00 w dniu 2009-12-02 22:30:40

 
mm90
 Wysłana - 4 grudzień 2009 21:14      [zgłoszenie naruszenia]

Udało się.

Wymienili na nową.

Ale komputer dalej nie działa, czyli ta co wróciła z serwisu mogła byś sprawna (oops)

Ale i tak dzięki za pomoc raz jeszcze . Soga już nie wbije.
_______________________________
 
"I walk a higher path son."

 
spider00
 Wysłana - 5 grudzień 2009 23:30      [zgłoszenie naruszenia]



napisz jeżeli możesz, jakich argumentów użyłeś i jaka była reakcja pracownika
/z ciekawości/

 
mm90
 Wysłana - 6 grudzień 2009 15:19       [zgłoszenie naruszenia]

powiedziałem im iż z racji tego iz serwis do którego wysłali płyte /diagoza orzekli iż nie była zepsuta z mojej winy to mam prawo domagać sie nowej płyty (argumentując to wstępnym pismem o wymiane)

oni powiedzieli, że nic nie mogą zrobić

ja powiedziałem, że mogą i że nie bd się z nimi 0,5 roku bawił

+ kolejka klientów za mną

telefon do centrali i zaraz dostalem nowy towar.

pozdr i dzieki
_______________________________
 
"I walk a higher path son."

[Powiadom mnie, jeśli ktoś odpowie na ten artykuł.]



 
Przegląd tygodnia

Reklamacja (na podst. ustawy o ochronie praw konsumenta) - CZ. II

Warto przeczytać: brak ciaglosci umow kupna sprzedazy | pobicie | Nadurzycia przez kontrolerow MZK? | WYPOWIEDZENIE UMOWY O PRACE PRZEZ PRACOWNIKA | Ile razy można byc spisany przez policje ? | Data zamieszkania?? Problem z wnioskiem NIP-3 | Konto internetowe jak to jest ? | Czy moge pozwać "ORANGE" do sądu? | alimenty | Pomocy co mam robić!!!!!!!!!!!!!!!!! | Umowa o prace 3 miesięczny okres próbny | co mi grozi ?? | Problem z użytkownikiem z Allegro | Nangar Khel - skarga | operat szacunkowy | pytanie do znawców tematu... | be green | joanna borysewicz | dropsy | niemcy | vistula | motyw dziecka | szczypior | szczypek | bigluchna | miss mokrego pokoszulka | sęp | Marzena | żaba remont | kradziez | jak zalozyc pierscien erekcyjny | Rocco Siffred | wynajem | Konio | Biznes

 
Polecamy: KSW | Motywatory | Spalacz tluszczu

wersja lo-fi


Copyright 2000 - 2020 SFD S.A.
 
Powered by Pazdan ForKat 4.0