"Tuning samochodowy zrobi³ w ostatnich latach niesamowit± karierê i wci±¿ zdobywa nowych zwolenników. Ten krótki angielski wyraz w dok³adny t³umaczeniu oznacza strojenie. Tuning polega na wprowadzaniu przeróbek do seryjnych produktów fabrycznych tak by wyró¿nia³y siê spo¶ród innych. Tuning w zasadzie jest tak stary jak sam samochód, bowiem dla potrzeb zawodów sportowych czy zlotów zawsze trzeba by³o co¶ zmieniæ lub ulepszyæ w prymitywnych automobilach.
Oprócz poprawy osi±gów i w³a¶ciwo¶ci jezdnych wa¿ny jest indywidualny wygl±d auta. Có¿ bowiem znaczy dzisiaj poruszanie siê po szosie VW Golfem, Toyot± czy Fiatem Uno. Nieposkromiona od zarania dziejów ludzka pró¿no¶æ ka¿e niektórym wyró¿niaæ siê choæby w najmniejszym stopniu. Pokazaæ, ¿e ma siê co¶ innego i niepowtarzalnego. Gdyby powiedzieæ, ¿e tuning to jedynie próba wyró¿nienia swego auta z potoku prawie identycznych pojazdów, by³aby to nieprawda. W wielu przypadkach pretekstem do ulepszania w³asnych czterech ko³ek jest sport lub specyficzny sposób u¿ytkowania auta.
Z us³ug tunerów korzystaj± wszak czêsto zawodnicy bior±cy udzia³ w imprezach ni¿szej rangi, których nie staæ na zakup profesjonalnego, wyczynowego sprzêtu. Trudno tak¿e siê dziwiæ kierowcy podró¿uj±cemu na co dzieñ po autostradach, ¿e zmienia profil opon, zestrojenie podwozia czy wysoko¶æ zawieszeñ. Nie jest dzie³em przypadku, ¿e w Europie akurat w Niemczech ilo¶æ firm tuningowych przyprawia o zawrót g³owy. Ulepszyæ mo¿na w³a¶ciwie wszystko, pocz±wszy od drabiniastego wozu a skoñczywszy na wielotonowych ciê¿arówkach. Oczywi¶cie najwiêkszy ruch panuje w samochodach osobowych, ale trudno siê dziwiæ skoro w samej tylko Europie je¼dzi ich kilkadziesi±t milionów. Tunerzy bior± na warsztat produkowane w milionach egzemplarzy Audi, BMW, Fordy, Fiaty, Renault czy VW oraz elitarne Ferrari, Bugatti czy Chevrolety.
Najpopularniejsz± form± tuningu, zwi±zan± przede wszystkim z chêci± zindywidualizowania swojego pojazdu jest oczywi¶cie monta¿ wszelkiego rodzaju spojlerów, zderzako - spojlerów i nak³adek. Jedne maj± za zadanie poprawiæ wspó³czynnik oporu powietrza nadwozia, inne zapobiegaj± brudzeniu szyb, jeszcze inne stanowi± bazê do montowania dodatkowych reflektorów i lamp. S± równie¿ takie które pe³ni± funkcje upiêkszaj±c±. Bardzo czêsto w parze z ospojlerowaniem id± jednak zmiany w konstrukcji jednostek napêdowych i podwozi. Jedno wynika z drugiego, bowiem poprawienie osi±gów auta podczas jazdy z seryjnym zawieszeniem stworzy³oby powa¿ne niebezpieczeñstwo. Ci, którzy o tym nie pamiêtaj±, nie powinni nazywaæ siebie tunerami lecz niebezpiecznymi maniakami."
______________________________
"Czekam na swoj± szanse
A ¿ycie ró¿nie siê uk³ada tak jak karty w pasjansie"
Inso 2009
Whisper i Majestic ³apcie po sogu.
£adna Mazda RX8
Zbieram fotki tuningowanych furek - mam 66ty¶ - 6CD - tj 4,5 giga.
Kto jeszcze siê interesuje Tuningiem?
Niebende tu wrzuca³ juz tuningowych fotek tylko w motoryzacji.
Pozdrawiam.
_______________________________
"Czekam na swoj± szanse
A ¿ycie ró¿nie siê uk³ada tak jak karty w pasjansie"
Inso 2009
Ja sobie ogl±dam czêsto TVN Turbo, i tam jest Tuning, lubie patrzeæ na fajne fury, ale tuning kiedy¶ bedzie trzeba przeprowadzic !!
_______________________________
" si³± i miê¶niami niezdzia³asz wszystkiego , a si³± woli TAK "
Witam widze sama cz³ówka.Ja tez siê interesuje tuningiem.Tak samo tuning stylistyczny jak i mechaniczny poch³ania du¿o czasu i to jest w tym cudowne.ZZZSi±¶æ sobie w warsztacie od rana do wieczora i d³ubaæ w aucie a nagle do gara¿u wpada twoja laska i mówi kolacja podana.
My¶le ¿e tego jeszcze doczekam w naszej Polsce.
Ja osobiscie mam zamiar tuningowac samochód tylko pierw trzeba go mieæ gdy¿ wasnego neimam a szlajam sie ojca Mondeo.
Co prawda auto nie ejst pozaraczem szos króre mog³o by s³u¿yc do kilowania.
Poniewaz jest to 1,8TD które z momentem 180NM i posciga siê ale ta elastycznosc s³u¿y.
Ja osobi9scie bêde stawia³ na to by sobie kupiæ jakiego¶ TDI o moencie 400 NM moze wzwy¿ choc tyle mi starczy.
Stylistyka te¿ jest wa¿na wiec jakies progi sie zarzuci brewki n aprzednie lampy, jakas porz±dna lotka tylko nie taka jak w Coswort bo to nie ejst ³adne.
Oczywiscie fele stykna jakis 17 hehe,przerobienie uk³adu dolotowego oraz to co kocham wydech on musi byæ.Swojego starszego auto dusze w³a¶nie tak aby ten odg³os wydechu by³ do¶c ³adny a tym samym aby przyprawia³ dreszczyk emocji. Jak widac wszystko skromnie to narazie plany mysle ze im w nied³ugim czasie podo³am.
Pozdrawiam.