FORUM INSOMNIA
zabawa imprezy problemy przemyślenia seks

∑ temat został odczytany 24079 razy ¬
 
ROZRYWKA | Motoryzacja ARCHIWUM
V-POWER DIESEL - TEST 
[powiadom znajomego]    
Autor "V-POWER DIESEL - TEST"   
 
mmarcin17
 Wysłana - 9 styczeń 2006 16:45        | zgłoś naruszenie regulaminu

Sprawdź ile procent masz tłuszczu



Witamy po wakacyjnej przerwie. Jeszcze w maju przedstawiliśmy test Shell Diesel Extra. Planowaliśmy przeprowadzić kolejne testy. Jednak w tym czasie Shell wprowadził nowe paliwo do silników diesla pod nazwą V-Power Diesel.

Jak podaje producent:" ...V-Power Diesel - najmocniejsze paliwo Shell do silnika Diesla. Dzięki swej unikalnej formule Shell V-Power Diesel pomaga poczuć prawdziwą moc diesel i chroni silnik przez cały rok..." Czy aby napewno?

Postanowiliśmy to sprawdzić. Samochodem, który posłużył nam w teście był Opel Corsa.

Kilka słów o aucie:

Opel Corsa 1.7 DI
Rok produkcji: 2002
Przebieg 90 000 km
Moc wyjściowa 65 KM - Obecnie 75 KM ( modyfikacja oprogramowania )


Tak jak w poprzednich testach za cel postanowiliśmy uzyskać opdowiedź na następujące pytania:

1) czy auto jest mocniejsze/słabsze na paliwie Shell Diesel Extra
2) czy silnik będzie pracował głośniej/ciszej
3) czy auto zacznie bardziej dymić Po zainstalowaniu auta na hamowni sprawdziliśmy moc wyjściową.

Wynik: 75 KM, moment obrotowy 156 nM.

Następnie "zwykłe" paliwo zastąpiliśmy paliwem Shella V-Power Diesel. Po przeprowadzeniu kolejnego testu osiągów okazało się, że zarówno moc auta jak i moment obrotowy nie zmienił się.

Wynik: 75 KM, moment obrotowy 158 nM.

Podczas jazd próbnych auto zachowywało się tak samo jak na "zwykłym" oleju napędowym. Nie można było zauważyć ani cichszej pracy silnika ani także wzrostu/spadku dymienia ( opel na zwykłym paliwie także nie dymił ).

Test zrobiony przez firme V-Tech . Czyli jednym słowem płacimy po 3.82 za VPover ktorego jest tylko inna nazwa a mamy paliwo takie same jakbysmy zalacli po 3.60 zł Jednym słowem oszysci ktorzy szukaja frajerow pod inna nazwa a leja takie same jak po 3.60 zł Pedały .


______________________________
 
[S] VW Golfa 3 92r 1.8 Na czesci Wszystko na czesci .


Specjalista -
 
Rutt
 Wysłana - 9 styczeń 2006 17:06      [zgłoszenie naruszenia]

poprostu oszustwo...
_______________________________
 
Today, Tomorrow, Toyota...


"latynoska elyta moto"

Specjalista -
 
Thomy
 Wysłana - 9 styczeń 2006 17:08      [zgłoszenie naruszenia]

Jasne że to oszustwo wartość opałowa oraz liczba cetanowa oleju napędowego nie może być inna to wynika z konstrukcji układu zasilania silnika diesla. Może jest pewność że ON nie jest chrzczony tak mi sie zdaje.

 
marcov
 Wysłana - 9 styczeń 2006 20:52      [zgłoszenie naruszenia]

Wynik testu byl z gory przesadzony....chyba kazdy z Nas probowal kiedys polepszyc osiagi lejac drozsze paliwo:) ja roznicy nie zauwazylem co potwierdzil ten test wiec skoro nie widac roznicy to po co przeplacac :P


widac co dopisales od siebie:P
_______________________________
 



 
bartus_
 Wysłana - 9 styczeń 2006 21:04      [zgłoszenie naruszenia]

sorry, ale wzrosł moment obrotowy - niby tylko 2 Nm ale wzrósł.
moc maksymalna niby jest taka sama ale troszeczke nizej ... zreszta w niektorych przedzialach obrotów wzrost jest.
po drugie to podejrzewam ze emitowana jest mniejsza ilosc szkodliwych substancji, a w silniku zostaje mniej swinstwa...

jest pewna poprawa - gdzie Tu oszustwo?
_______________________________
 
...::: BMW - Freude am Fahren :::...

Ekspert -
 
marcov
 Wysłana - 9 styczeń 2006 21:15      [zgłoszenie naruszenia]

wiec uwazasz ze warto placic duzo wiecej zeby uzyskac te magczne 2 Nm ktore moga byc wynikiem bledu? zaloze sie ze miedzy pomiarami mocy w tym samym aucie sa zawsze jakies roznice w wynikach....a czy faktycznie jest mniej zanieczysczen? a czy ten olej jest innej budowy chemicznej? watpie...moze tylko sa dodatki ktore powoduja ze wiecej syfu zostaje w katalizatorze
_______________________________
 



 
Qdłacz
 Wysłana - 9 styczeń 2006 21:31      [zgłoszenie naruszenia]

"liczba cetanowa oleju napędowego nie może być inna" a to niby czemu? Może mnie ktoś oświecić? Od razu zaznaczam zę nie znam się na silnikach wysokoprężnych więc nie wiem ale wydawało mi się że większa liczba cetanowa pozwoli podnieść ciśnienie doładowania (pomiajam tu oczywiście kwestię wytrzymałości silnika i wydajności wtrysków)

 
bartus_
 Wysłana - 9 styczeń 2006 21:34      [zgłoszenie naruszenia]

to czy wystepuja roznice w pomiarach na tym samym paliwie i czy wzieto to pod uwage, zalezy od profesjonalizmu osoby testujacej (czemu maja roznice wystepowac? przy takim tescie auto nie powinno nawet zjechac z rolek). jesnoczesnie jesli podwazasz prawidlowy przebieg testu to nie mozesz mowic o jego wynikach (gdyby wszystko "bylo jak trzeba" moze roznica bylaby wieksza).
jednoczesnie jesli wyszlo, ze sa jakies przyrosty to shell nie klamie. czy warto czy nie warto to juz osobna kwestia.

_______________________________
 
...::: BMW - Freude am Fahren :::...

Ekspert -
 
vorhil
 Wysłana - 10 styczeń 2006 09:57      [zgłoszenie naruszenia]

znajomy zalal do W124 tego vp diesla i mowil ze nei bylo czuc roznicy ani troche. Ja przed kazdymi wyscigami wyjezdzam benzyne prawie do dna i leje v-power racing i na tym faktycznie czuje ze samochod lepiej idzie , kiedys wezme g-techa i zrobie kilka pomiarow na pb95 , 98 i v-power racing i opisze wam swoje spostrzezenia na temat tych paliw , podam czasy przejazdow itd
_______________________________
 
In a world of delusion
Never turn your back on a friend
Cos you can count your real true friends on one hand through life

 
Thomy
 Wysłana - 10 styczeń 2006 10:57      [zgłoszenie naruszenia]

Qdłacz odpowiadam na twoje pytanie: "większa liczba cetanowa pozwoli podnieść ciśnienie doładowania" Ciśnienie doładowania to jedno a liczba cetanowa to drugie. Im większa liczba cetanowa tym szybciej spala się ON w komorze spalania dla silnika diesla musi być kąkretna liczba cetanowa przy której jest ustawiony kąt wyprzedzenia wtrysku.

 
bargoo
 Wysłana - 10 styczeń 2006 13:58      [zgłoszenie naruszenia]

A w moich dieslach czuć tą różnicę, może z tego powodu, że shellowskie paliwo nie jest skażone jakimiś idiotycznymi substancjami .... w każdym razie samochód chętniej się wkręca na obroty i mniej spala ok. 7-10%.
I nie wydaje mi się, żeby było to jakieś złudne odczucie. Sam tankuję wszystko co ma w nazwie V-power, ultimate, super, hiper, d.uper itd.
_______________________________
 
Kiedy pomyślę jak mało znaczę-przestaję myśleć.

[Powiadom mnie, jeśli ktoś odpowie na ten artykuł.]


Odpowiedzi jest na 3 strony.   | następną
 
Wybierz stronę:  
Przegląd tygodnia

V-POWER DIESEL - TEST

Strony: 1 2 3