Witam,
Czy ktoś jeździ/jeździł takim czymś jak Vectra C 1,9CDTI najlepiej 150KM? Znajomi ten model sobie chwalą, ale wszyscy mieli do czynienia z benzyniakami, a opinie na stronach typu autocenrum wydają mi się mało miarodajne - np. to, że prawie 2 tonowy samochód z dieslem 150KM pali w mieście niecałe 8 litrów, a w trasie do 140km/h 4,8 ->
O typowych bolączkach tego konkretnego silnika czytałem już w internecie, raczej jest chwalony, ale chciałbym zasięgnąć rady kogoś kto użytkuje to na co dzień.
Pali tak jak piszesz, a do 2 ton to jej jednak te prawie 400kg brakuje.
_______________________________
Choć życie ciąży psychika siada nie mogę się poddać to moja zasada...
O spalaniu diesla 1,9 w samochodzie tej wielkości mam pojęcie - do tej pory jeździłem AR 156 II 1,9JTD 140KM. Chodzi mi raczej o to jak ten konkretny silnik się spisuje z tym samochodzie, czy są z nim jakieś poważne problemy. Poza tym ogólnie chciałem zaczerpnąć opinii użytkowników na temat całego samochodu, nie tylko silnika
Mieliśmy te silniki w Astrach i nic się z nimi nie działo nigdy. Tylko że były to auta max 6-7 letnie.
Jeśli chodzi o spalanie, to astry spalały przy cięzkich nogach przedstawicieli ok. 7 litrów w mieście, więc nie sądzę, że ta Vectra spali więcej jak 8
To są silniki o fajnej charakterystyce, więc nie trzeba tego męczyć, a jedzie
Skoro masz doświadczenie z dizlami, to naprawdę nie wiem co Cię dziwi w spalaniu poniżej 5 litrów na autostradzie
A opel jak to opel... Zawieszenie dobre, blacha też ok (stereotyp o oplach które gniją niż dawno powinien odejść do lamusa)... Lać i jeździć No chyba, że kupisz składanego z trzech, to wtedy nie psioczyć na Opla tylko na starszego lekarza z Niemiec (niepalącego)
Zmieniony przez - esik w dniu 2011-02-21 11:08:35
_______________________________
"Czytajcie Eulera, czytajcie go - jest mistrzem nas wszystkich."
- Pierre Simon de Laplace
Nie dziwi mnie takie spalanie, ale nigdy nie udało mi się takiego uzyskać Popracuję nad tym
W służbowym Oplu Combo mam 1,3 CDTI i powiem szczerze, że na prawdę daje radę, jeździ się nim fajnie. Bardzo podoba mi się charakterystyka tych silników, dlatego zwróciłem uwagę na 1,9 w Vectrze. Wiem, że są to w miarę nowoczesne silniki, kupując 8-9 letni samochód podejrzewam, że będzie miał ok 200kkm przebiegu - czy te diesle dają radę z takimi przebiegami, czy trzeba pchać pieniądze w remonty?
Jak nie kupisz jakieś flotowego, który był katowany to nie powinno być biedy. Jeździłem takimi Astrami 1,9 po 200k+ to owszem, głośniej chodziły, ale nic się z nimi więcej nie działo. Chyba dwie sprężarki na 12 samochodów były wymieniane.
_______________________________
"Czytajcie Eulera, czytajcie go - jest mistrzem nas wszystkich."
- Pierre Simon de Laplace
Mam w rodzinie w Gts-ie tyle ze w benzynie, samóchod polecam, ale plastiki nie są przedniej jakości. Jeśli chodzi o silnik diesla to miałem styczność w Astrze i muszę przyznać, że ładnie się zbiera, nie wiem jak z trwałością.
A ma ktoś porównanie pomiędzy 1,9CDTI i 2,2TiD? Widzę, że ogłoszeń z 2,2 jest sporo więcej. Z tym silnikiem w ogóle nie mam żadnych doświadczeń. Seryjnie jest słabszy (125KM), ale po chipie na pewno da się z niego zrobić ponad 150KM które seryjnie ma 1,9.
Nie 2.2 TiD a 2.2 DTI jeżeli mowimy o oplu.
W CDTI 150 KM nie ma opcji żeby zejśc vectrą poniżej 5 litrów. W astrze z ledwo da sie to zrobić.
W 1.9 cdti przy przebiegu pomiędzy 200k a 300k nastaw się na wymiane turbiny i dumasu (ponad 4000 zł w serwisie na zamiennikach). Do tego EGR się lubi zatkać. Silnik mega wrażliwy na hvjowe paliwo.
Plusy sa takie, że w porównaniu do np TDI VW pracuje niemal jak benzynka, ma nie do porównania lepszą kulturę pracy i fajniej oddaje moc. Spalanie podobne.
Wolałbym pomimo wszystko 2.2 dti na pompie. Jest wytrzymalszy i mozna lac gorsze paliwo.
Vectra C ogolnie fajna furka ale szukaj czegos w pełnej opcji bo dopiero wtedy srodek zaczyna jakos wyglądać. Fajny jest tez pakiet Irmscher.
Przeliczając koszty użytkowania cdti lepiej kupic 3.2 benzyne i zagazować. Nawet jak spali troche wiecej to zaoszczędzisz na naprawach tego delikatnego diesla.