FORUM INSOMNIA
zabawa imprezy problemy przemyślenia seks

∑ temat został odczytany 4217 razy ¬

ZAREJESTRUJ SIĘ I ZALOGUJ NA FORUM, TO NIC NIE KOSZTUJE!
PO ZALOGOWANIU BĘDZIESZ MÓGŁ ZOBACZYĆ WYPOWIEDZI SPECJALISTÓW I WYŁĄCZYĆ REKLAMY

ROZRYWKA | Prawo i Ekonomia
Wezwanie do zawarcia umowy z otwartym funduszem emerytalnym 
Wyślij odpowiedź [powiadom znajomego]    
Autor "Wezwanie do zawarcia umowy z otwartym funduszem emerytalnym"   

1900
 Wysłana - 13 czerwiec 2011 19:39        | zgłoś naruszenie regulaminu

Sprawdź ile procent masz tłuszczu

Witam

Pracuje juz coś koło 2 miesiecy i jakoś kilka dnie temu przyszedł do mnie list z takim własnie nagłówkiem jak w temacie - szczerze mówiąc jestem zielony w tych sprawach i nie wiem o co z tym chodzi - w liscie zus wzywa mnie do zawarcia umowy z funduszem emerytalnym bo jak nie to wylosują mi. No właśnie, tylko zastanawia mnie pewna rzecz - czy jeśli podpisze umowe z jakimś funduszem to kto opłaca składki ? pracodawca czy ja ? można jakoś ominąc te składki? Pracuje na umowę o prace i mam składki opłaca pracodawca tylko nie wiem czy też emerytalne. sogi

4stars
 Wysłana - 13 czerwiec 2011 19:50      [zgłoszenie naruszenia]

Pracodawca oplaca tobie zus. Zus z tej skladki przesyła 2,3% skladki do ofe twojego. Jesli przyszło tobie takie wyzwanie to znaczy ze pracodawca opłaca tobie te składki. Nie da sie tego uniknac bo tak nakazuje ustawa z lat 90 że każdy musi oszczedzac w 1 i 2 filarze. 1 filar=ZUS 2 filar = OFE. Ty niczego nie opłacasz wszystko jest robione za ciebie. Czasem tylko z tych wydruków co tobie przyjdą za pół roku np warto sprawdzić czy faktycznie zus przelewa te pieniadze do ofe bo tutaj jesli jest transfer zablokowany no to tracisz.

Fundusz emerytalny najlepiej wybierz patrząc na stopy zwrotów. Ewentualnie rankingów jakichs. Teraz najlepiej stoi chyba allianz axa itd. Ale lepiej zeby ktos zorientowany sie wypowiedział.

Zmieniony przez - 4stars w dniu 2011-06-13 19:52:22