Pewnie lał mineralny i były takie wycieki 1 litr na 1000km więc właściciel tylko dolewał a nie wymieniał i oto widać co to spowodowało
_______________________________
Auto z silnikiem diesla a kierowca pizda
Dzisiaj wyjąłem filtr powietrza po 14tys.km nie widzę sensu go wymieniać wytrzepałem tylko z delikatnego pyłu ale prawie nic nie było. Zobaczę przy 20tys.km czy warto wymienić a jak nie to dociągnę do 25tys.km
_______________________________
Auto z silnikiem diesla a kierowca pizda
Ja jestem do tego stopnia pi3rd0lni3ty,że co wymianę (1rok/15kkm) odkręcam i czyszcze miskę olejową (10 srób, łatwy dostęp) Robię to dlatego,gdyż nigdy nie da się spuścić całego oleju przez korek. Na dnie zostaje zawsze pare setek z sadzą która od razu miesza się z świeżym olejem.
Chyba że masz łatwy dostęp do miski i uszczelniona na uszczelce. Ja mam dużo roboty ze zrzuceniem miski olejowej a uszczelniona jest specjalną pastą.
_______________________________
Auto z silnikiem diesla a kierowca pizda
Wymyśliłem sposób na sprawdzenie drożności filtra powietrza w silniku. Należy podpiąć komputer pod złącze OBD wejść w parametry silnika i zobaczyć jaki jest stopień otwarcia przepustnicy przy rozgrzanym silniku dla biegu jałowego. Załóżmy że filtr powietrza jest zapchany i żeby silnik dostał odpowiednią porcję powietrza na utrzymanie wolnych obrotów ECU musi bardziej otworzyć przepustnicę. Należy porównać stopień otwarcia przepustnicy dla nowego filtra i dla zużytego żeby mieć jakiś punkt odniesienia.
_______________________________
Auto z silnikiem diesla a kierowca pizda
proste
w razie gdyby stary okazał się niewystarczająco zapchany,to ten nowo kupiony zwracamy do sklepu ze słowami "proszę odłożyć pod ladę,wrócę za pół roku"