FORUM INSOMNIA
zabawa imprezy problemy przemyślenia seks

∑ temat został odczytany 2434 razy ¬


ZAREJESTRUJ SIĘ I ZALOGUJ NA FORUM, TO NIC NIE KOSZTUJE!
PO ZALOGOWANIU BĘDZIESZ MÓGŁ ZOBACZYĆ WYPOWIEDZI SPECJALISTÓW I WYŁĄCZYĆ REKLAMY

 
ROZRYWKA | Motoryzacja
ZAKUP MOTOCYKLA. 
[powiadom znajomego]    
Autor "ZAKUP MOTOCYKLA."   
 
Gralu
 Wysłana - 4 luty 2007 23:03       
 
Przeniesiona przez xami z działu 'Motoryzacja ARCHIWUM'. | zgłoś naruszenie regulaminu

Sprawdź ile procent masz tłuszczu

Zalozylem juz temat co do strony prawnej zakupu. Moglby i ktos w tym temacie doradzic na jakie szczegoly techniczne zwrocic uwage "majac w rekach" sam motocykl przed zakupem??
______________________________
 
"...Siłe by zbudować niebo można znaleść w piekle..."52

[http://www.insomnia.pl/moje_zdjatka_%3A__-t186612.html] => moje zdjątka

 
Andromedaa
 Wysłana - 4 luty 2007 23:25      [zgłoszenie naruszenia]

Pewnie się Chłopaki zaraz zgłoszą, ale gdyby coś to pytaj też tutaj
[http://www.insomnia.pl/W_d%2E%2E%2E%2Ee_se_wsadzcie_te_4_kolka_%25%2D_-t196501.html]

 
VidaL
 Wysłana - 4 luty 2007 23:34      [zgłoszenie naruszenia]

Generalnie jak kupujesz moto, to zwracasz uwagę na wszystko. I generalnie po takich pierdółkach najłatwiej wykumać, czy coś się działo z moto czy nie, bo nie wszyscy sobie zawracają głowę np wymianą końcówek kierownicy.

Ale po kolei.

Wydech. Generalnie czy nie jest przerdzewiały, czy nie ma metalicznych dzwięków, bo to wszystko świadczy o przebiegu i w jakich warunkach moto było eksploatowane.

Silnik. Nawet jak się jest laikiem, to wychwyci się metaliczne i niepokojące stuki, które mogą świadczyć np o zużytych łożyskach lub luźnym łańcuszku rozrządu itd. Zwracaj uwagę na wszelkie wycieki oleju i inne zapocenia.

Elektryka. To wiadomo, poprawne działanie wszystkich elementów.

Uszczelniacze. Wiadomo ******ła straszna, ale z wymianą mogą być problemy, a samemu tego się już raczej nie zrobi. Ewentualne niedomagania poznasz po warstwie oleju na lagach.

Rama. Szukasz pęknięć, rys, śladów malowania i generalnie jakichkolwiek śladów ingerencji człowieka. Oczywiście bez jazdy próbnej się nie obejdzie, bo na po stoju nie stwierdzisz w 100% czy moto jest proste czy nie. Tu szczególną uwagę zwróć też na główkę ramy. Wszelkie pęknięcia i luzy nie mają racji bytu. Luzy można łatwo sprawdzić poprzez uginanie przedniego zwieszenia.

Zawieszenie. Sam za bardzo tego nie sprawdzisz, ale możesz tak wstępnie patrząc z boku porównac kąty pochylenia rur nośnych. Przednie koło powinno znajdować się w osi podłużnej pojazdu. Wszelkie opory i zacieranie podczas uginania przedniego zawieszenia świadczyć może o tym, że jest ono krzywe. Jeśli chodzi o tylne zawieszenie, to ciągłe dobijanie i brak tłumienia może świadczyć o uszkodzeniu.

Hamulce. Sprawdzasz stan tarcz. Czy nie są za bardzo zużyte, bo to jednak jest spory wydatek. Czy nie są przebarwione na fioletowo, bo to świadczy o ostrym użytkowaniu sprzęta, a także czy nie są krzywe i równomienie zużyte. Przy okazji rzuć okiem na przewody, czy nie są sparciałe, czy nie ma nigdzie wycieków. No i generalnie skuteczność, ale to podczas jazdy próbnej.

Opony. Niby się zużywają, ale też mogą powiedzieć coś o moto. Jak są równomienie zużyte, to wszystko jest OK. Gorzej jeśli tak nie jest, opona jest zużyta nierownomienie, jest nierówna itd.

No i ogólnie starasz się wszystko dokladnie wybadać. Czy plastiki nie były malowane, czy nie ma śladów pęknięć, czy na elementach metalowych nie ma śladów szpachli. Im bardziej szczegółowo wszystko obejrzysz, tym mniejsze prawdopodobieństo miny. Sprawdź, czy manetki nie są wytarte. Duże wytarcie świadczy o przebiegu. Czy kanapa nie jest wygnieciona, bo to wszystko są koszta i świadczą o przebiegu moto. Wiaodomo stan łańcucha itd, bo zestaw napędowy to wydatek ok 500 zł.


Dużo też się dowiesz podczas jazdy próbnej. Ale najważniejsze to czy moto jest proste, czy nie ściąga w żadną stronę podczas jazdy. Czy podczas hamowania nic się nie dzieje. Jak pracuje silnik. Ja się zmieniają biegi, jak wchodzi na obroty. Czy bez problemu odpala zimny/rozgrzany. Na to wszystko musisz zwrócić uwagę.

Generalnie lepiej jechać z kimś doświadczonym, kto już jeździ na moto i ma trochę obycia, żeby mógł na wszystko rzucić okiem, a już najlepiej jest wziąć moto na warsztat i sprawdzić. Ale wiadomo nie zawsze są możliwości i przecież nie każdy oglądany motocykl będziemy sprawdzać i placić za to, bo w końcu na niego kasy braknie


Generalnie to jaki sprzęcik Cię interesuje

 
Andromedaa
 Wysłana - 4 luty 2007 23:35      [zgłoszenie naruszenia]

Jak przystało na eksperta fachowa porada

 
VidaL
 Wysłana - 4 luty 2007 23:41      [zgłoszenie naruszenia]

No i generalnie może się to wydać głupie, ale warto udawać głupa. Tak, żeby osoba sprzedająca zorientowała się, że nie jesteśmy obyci w temacie, bo wtedy łatwo można uśpić jej czujność i może powiedzieć coś dotyczącego moto, co może świadczyć o jego bujnej przeszłości.


hehe dzięki Andro. To są w sumie, takie ogólniki i najważniejsze rzeczy, o których trzeba pamiętać

 
Andromedaa
 Wysłana - 4 luty 2007 23:47      [zgłoszenie naruszenia]

Ale nie każdy może o tym wiedzieć

 
Gralu
 Wysłana - 5 luty 2007 10:13      [zgłoszenie naruszenia]

Aprilla Pegaso 650.... Co myslicie?? w tej cenie (do 10 000) ciezko bedzie kupic cos fajnego.... A to mi sie podoba.

Zmieniony przez - Gralu w dniu 2007-02-05 10:19:47
_______________________________
 
"...Siłe by zbudować niebo można znaleść w piekle..."52

[http://www.insomnia.pl/moje_zdjatka_%3A__-t186612.html] => moje zdjątka

 
VidaL
 Wysłana - 5 luty 2007 11:05      [zgłoszenie naruszenia]

Pegaso jest za***ista Sam trochę kiedyś śmigałem. I naprawdę byłem mile zaskoczony, bo zawsze sceptycznie podchodziłem do takich sprzętów. IMO fajnie przyśpiesza (ok 5, wiadomo Hayabusa to nie jest), komfortowa, świetny silniczek z rotax'a, który dużo wytrzyma. No i generalnie można fajnie poszaleć, bo łatwo idzie na gumę, w lekki teren też się nadaje. Generalnie nie mogę złego słowa powiedzieć. Ale kupując musisz większą uwagę zwrócić na stan, bo to jednak jakby nie patrzeć w jakimś stopniu jest to enduro i może ktoś się zapomniał i latał tym po lesie, jak na crossie i wszystko będzie rozpieprzone. Ale ogólnie rzecz biorąc są wytrzymałe. Aprilka, na której ja jeździłem była z Włoch, a wiadomo jak się tam sprzęty eksploatuje. W polsce była niejeżdżona i właściwie stała pod chmurką przez dłuższy okres czasu. Widać, że sporo przeszła, bo oryginalnego lakieru tam nie było, a odpaliła bez problemu i podobnie też jeździła. Jedyną rzeczą, która wymagała wymiany, to uszczelniacze, przedniego zawieszenia, ale to jest normalne, że się zużywa, właszcza w sprzęcie o takim charakterze. Generalnie jak wyrwiesz w dobrym stanie, to będziesz zadowolony.

Zmieniony przez - VidaL w dniu 2007-02-05 11:06:54

 
Gralu
 Wysłana - 16 luty 2007 18:09      [zgłoszenie naruszenia]

HEY PONOWNIE!! Moglby mi ktos powiedziec jaki jest "bezpieczny" przebieg jak na 1 cylindrowca?? Biorac pod uwage np takie Pegaso to do jakiego przebiegu zastanawiac sie wogole nad zakupem zeby to mialo sens a silnik nie byl wrakiem. Wiem ze bierzemy pod uwage np to czy motor chodzil w terenie czy na trasie ale jezeli jego stan na teren nie wyglada to jaki przebieg mozna jeszcze nazwac bezpiecznym jak na ta 600tke rotaxa??
_______________________________
 
"...Siłe by zbudować niebo można znaleść w piekle..."52

[http://www.insomnia.pl/moje_zdjatka_%3A__-t186612.html] => moje zdjątka

 
juzniewy
 Wysłana - 17 luty 2007 15:43      [zgłoszenie naruszenia]

przebieg ma malo do rzeczy wazny jest stan kompresja i jak ogolnie chodzi czy jest cicho czy niebyl wyciszany na sprzedarz olejem przekladniowym itp itd najlepiej sprawdzic kompresje na cylindrze.jak chce to moge z toba pojechac i to obejzec

 
Gralu
 Wysłana - 18 luty 2007 15:18      [zgłoszenie naruszenia]

No ale na te parametry tez ma wplywa to czy motorek ryl ziemie czy robil"szuszu" na asfalcie...WIec jaki przebieg "asfalcie" dopuszczacie?? A na oko kompresji nie sprawdze :/ hyh .

Zmieniony przez - Gralu w dniu 2007-03-02 15:15:46
_______________________________
 
"...Siłe by zbudować niebo można znaleść w piekle..."52

[http://www.insomnia.pl/moje_zdjatka_%3A__-t186612.html] => moje zdjątka

[Powiadom mnie, jeśli ktoś odpowie na ten artykuł.]


Odpowiedzi jest na 3 strony.   | następną
 
Wybierz stronę:  
Przegląd tygodnia

ZAKUP MOTOCYKLA.

Strony: 1 2 3
 
Warto przeczytać: wyciek ze wspomagania w bmw e36 compact | Kupno i montowanie Klimatyzacji w aucie. Co i jak? | czym usunac napis markerem z samochodu? | Nowe BMW M1 | Thalia- instrukcja obsługi | KAWASAKI ZR 7 | ekonomiczne enduro | ponad miesiac od zakupu | krotka pilka zapalniczka. | co to za samochod | simson, pomóżcie plis | Strona www z numerami rejestracyjnymi | Kręce ale nie odpala | Rajdy Wyscigi GSMP itp | Ile kosztuje taki tuning? | Problem swieca sie kontrolki oleju i chlodnicy!! | tir | świadomość | diabeu | marzena sienkiewicz | multitool | zmiana w tekście jednolitym umowy spółki | pissing | maja bohosiewicz playboy | życiorys | tańczyć | apta | uzależnienia | bmw m6 | riedel | eliza | zaxom | ford focus otwarcie przedniej maski | ewelina kopic | Biznes

 
Polecamy: KSW | Motywatory | Spalacz tluszczu

wersja lo-fi


Copyright 2000 - 2020 SFD S.A.
 
Powered by Pazdan ForKat 4.0