FORUM INSOMNIA
zabawa imprezy problemy przemyślenia seks

∑ temat został odczytany 2957 razy ¬


ZAREJESTRUJ SIĘ I ZALOGUJ NA FORUM, TO NIC NIE KOSZTUJE!
PO ZALOGOWANIU BĘDZIESZ MÓGŁ ZOBACZYĆ WYPOWIEDZI SPECJALISTÓW I WYŁĄCZYĆ REKLAMY

 
ROZRYWKA | Motoryzacja
Nieregularne problemy z zaplonem 
[powiadom znajomego]    
Autor " Nieregularne problemy z zaplonem"   
 
smuk
 Wysłana - 4 kwiecień 2010 11:57        | zgłoś naruszenie regulaminu

Sprawdź swoje BMI

Witam. Mam problemy z odpalaniem mojego kropka, jest to punto mk1 1.1 8V.
Po dłuższej jeździe po której następuje dłuższy postój nie moge odpalic auta, aku sprawny bo w najwieksze mrozy paliło berz problemu i teraz tez pali gdy jest zimne, np. z rana.
Wymienilem juz swiece, przewody wn, jednak problem nie ustąpił.
Im cieplej za oknem tym częsciej mam problemy z odpalaniem. Mysle ze to czujnik polozenia wału jest na wysraniu, moze ktos to potwierdzic ? Nie chce juz nic wymieniac w ciemno a ten czujnik jednak kolo 100zl kosztuje.
Dodam jeszcze, że rozrusznik normalnie kreci, pompa paliwa chodzi, a jednak nie pali.

Zmieniony przez - smuk w dniu 2010-04-04 12:48:40

 
Kisielu
 Wysłana - 4 kwiecień 2010 12:57      [zgłoszenie naruszenia]

polecałbym na początek sprawdzić czujnik temperatury dla ECU

Znawca -
 
smuk
 Wysłana - 4 kwiecień 2010 13:17      [zgłoszenie naruszenia]

A gdzie ten czujnik się znajduje ?
Bo z tego co kojarze w fiacie punto sa dwa, jeden dla ECU a drugi dla wskaźnika temperatury - ten wiem gdzie jest. Czytałem na różnych forach i piszą że własnie powodem może być ten czujnik położenia wału, ale chce mieć pewność.

 
Neo3
 Wysłana - 4 kwiecień 2010 13:28      [zgłoszenie naruszenia]

to jest mono wtrysk?
_______________________________
 
MotorSport Technology.

Specjalista -
 
smuk
 Wysłana - 4 kwiecień 2010 13:31      [zgłoszenie naruszenia]

Tak
Ale silnika nie zalewa jesli to masz na mysli, bo swiece suche

 
Neo3
 Wysłana - 4 kwiecień 2010 14:03      [zgłoszenie naruszenia]

jesli jest mono to czujnik temperatury raczej wbudowany w uklad wtryskowy
_______________________________
 
MotorSport Technology.

Specjalista -
 
smuk
 Wysłana - 4 kwiecień 2010 20:57      [zgłoszenie naruszenia]

A gdyby czujnik temperatury był walniety to bylyby jakies inne objawy np. auto slabsze, wiecej pali, nie grzeje albo wentylator chlodnicy sie nie wlacza ?
Bo oprocz tego nieregularnego problemu z odpalaniem to innych objawow nie ma.

 
Neo3
 Wysłana - 4 kwiecień 2010 21:04      [zgłoszenie naruszenia]

czujnik ten odpowiada za pomiar temperatury mieszanki i wzgledem tego i kąta otwarcia przepustnicy dobiera z pamieci odpowiedni czas otwarcia wtryskiwacza. Tak przynajmniej w wiekszosci mono jest.

zastanawiam sie nad tym czujnikiem polozenia, ale.. gdyby on padl to w ogole bys nie odpalil.
_______________________________
 
MotorSport Technology.

Specjalista -
 
smuk
 Wysłana - 4 kwiecień 2010 21:25      [zgłoszenie naruszenia]

Na forum fiata punto czytałem, że większosc ludzi, ktorzy maja problem z odpaleniem nagrzanego fiata punto z silnikiem 1.1, wymieniała czujnik położenia wału i to zazwyczaj pomagało, pisali tam coś że czujnik ten jest półprzewodnikiem i jak się zagrzeje to zaczyna wariować. Zastanawiam się czy go wymienić tylko chcę sie upewnic bo orygianlny czujnik magneti marelli to koszt około 100zł a nie chce wyrzucac kasy w ciemno jesli sie okaze, ze to nie to bo i tak juz wymienilem praktycznie nie potrzebnie swiece i przewody.
Tak ogolnie czesto slyszalem ze wlasnie w puntach oraz pandach z silnikami 1.1 i 1.2 auto czesto gaslo i juz nie dalo sie odpalic[chociaz mi nie zgaslo samo od siebie ani razu a odpalic sie nie da bardzo czesto] i przyczyna byl wlasnie czujnik, ale.... no cóż ja z zawodu mechanikiem nie jestem dlatego radze sie was

Zmieniony przez - smuk w dniu 2010-04-04 21:27:32

 
Neo3
 Wysłana - 4 kwiecień 2010 21:39      [zgłoszenie naruszenia]

czujniki polozenia walu sa czujnikami reluktancyjnymi (magnes trwaly i cewka).
najprosciej by bylo sciagnac manuala zobaczyc jak diagnozuje sie ten czujnik i sprawdzic to u siebie, czyli zapewne chodzi o sprawdzenie jego rezystancji, w manualu bedzie napisane jaka powina byc.
_______________________________
 
MotorSport Technology.

Specjalista -
 
smuk
 Wysłana - 4 kwiecień 2010 21:55      [zgłoszenie naruszenia]

O rezystancji czytałem różne opinie, jedni pisali że powinno być ~600om, później w katalogu z czujnikami pisało że mają 859om, u mnie po przejechaniu około 1,5km czujnik wykazuje około 900 om a w rezultacie dowiedziałem się tyle, ze tego czujnika nie da się zmierzyć omomierzem, ponieważ nigdy nie jesteśmy w stanie określic dokladnej jego temperatury a co za tym idzie rezystancji, co wiecej u mnie problem wystepuje na rozrzanym silniku po dluzszym postoju, takze nie wiadmo czy czujnik jest zagrzany czy zimny a sprawdzanie na dotyk nie jest miarodajne.

Edit: Masz moze link do takiego manuala ?? Nigdy nie mialem z tym do czynienia.
Juz sam nie wiem co robic.

Zmieniony przez - smuk w dniu 2010-04-04 21:56:53

[Powiadom mnie, jeśli ktoś odpowie na ten artykuł.]


Odpowiedzi jest na 2 strony.   | następną
 
Wybierz stronę:  
Przegląd tygodnia

Nieregularne problemy z zaplonem

Strony: 1 2
 
Warto przeczytać: Fiat Coupe (by PLŚ) | Wymiana zamkow [FIESTA] | pierwsza rejestracja w kraju | Regulacja LPG | Nie pytajcie co to za film | Punkty karne - sogi | Swap silnika | rFactor | auto do 5000zl | 599 Hamanna | BMW czy Mercedes ?! | hamulec ręczny - problem | Problem z Golfiaczem | Wasze pierwsze auto. | lanos | Jaki tłumik do Accorda | chemistry | kupiA,eA> | blonde | zapuszczamy | sasha grey | jaroch | zwariowane pomysly | drzyA?dA?yk | odbijanie | pełna ufności modlitwa mojżesza to modlitwa | jaka torba dla faketa | dania z mikrofali | spice gold | mateiano | usuń profil | żele | vol 75 | pszemek | Biznes

 
Polecamy: KSW | Motywatory | Spalacz tluszczu

wersja lo-fi


Copyright 2000 - 2019 SFD S.A.
 
Powered by Pazdan ForKat 4.0