honda to świetne samochody, honda to super motocykle, honda to formuła 1, honda to miliony maszyn i silnków do nich przeznaczonychych uznanych i cenionych na całym świecie... ale to nic
wkońcu VW to VW ... twórca Garbusa ... jejku jejku, aż dziw że jeszcze nikt nie wpadł na pomysł kośicoła VW i nowej religii...
WItam!
Zaczne od oczywistego, ale widocznie nie dla wszystkich stwierdzenia - kazdy lubi co innego.
A teraz dolacze sie do polemiki - odpowiedzcie mi na pytanie co znaczy nazwa VW.
Po drugie - osiagniecia Hondy w sporcie sa nie do podwazenia np. ITR nadal jest z tego co mi wiadomo najszybszym samochode przednionapedowym na torze, a ma juz hohoh lat. DLaczego zaprzestano uzywania silnikow doladowanych w F1??? Bo dominacja teamow z napedem Hondy byla nie do zniesienia. Ktos tu powiedzial o porownaniu R32 z Type-R, a nie z GTI. Hmmm dziwne, wydawalo mi sie, ze porownanie GTI, ktore ma 200KM z silnika doladowanego z cudownym jakze wtryskie FSI, do ktorego jeszcze wroce, do wolnossacego TypeR osiagajacego ta sama moc. W tym przypadku odpowiedz nasunela sie juz w wypowiedzi TopGear, ktore z aut jest lepsze, szybsze itp. Co do wypowiedzi Clarksona to nie bardzo wiem dlaczego powiedzial o tym wybieraniu GOlfa, poniewaz VW jest postrzegany na zachodzie jako auto dla ludu (nie mowie o Phaetonie). Oczywiscie odlaczmy od tego inne samochody z grupy VAG jak np. Audi, bo prestiz jest nieporownywalny. A akurat Honda z popularnych marek japonskich stoi najwyzej. Lexusy, Infinity czy tez Acura sa do przeznaczone do rywalizacji z luksusowaymi niemieckimi markami. Zwlaszcza ze Clarkson wybral w porownaniu S2000, Boxtera i Z4 wlasnie Honde, majac do czynienia z znacznie bardziej prestizowymi markami.
Teraz kwestia wyboru samochodu przez Kowalskich wybiora oni prawopodobnie GOlfa, a to ze wzgledu na tylko niestety legendarna juz niezawodnosc niemieckich aut. Samochody owszem byly bardzo niezawodne, ale w czasach kiedy ich konstrukcja byla prosta jak cep. Wprowadzone elektronike i zaczely sie czestsze problemy. Poza tym jaki byl dostep do japonskich samochodow w Europie nawet na poczatku lat 90, nie mowiac juz o PRL.
Co do zuzycia oleju i czesci zamiennych. Otoz silniki wysokoobrotowe, a nie ukrywajmy takimi sa jednostki HOndy, przynajmniej czesc, sa z natury luzniej spasowane wlasnie z powodu tych obrotow. Palenie oleju jest rzecza normalna, oczywiscie w granicach rozsadku. Czesc zamienne - kolejny mit. Po pierwsze zamiennikow jest od groma, wiec mozna opowiesci o kosztach wlozyc miedzy bajki. A po drugie oryginaly cenowo sa porownywalne, wiec nei ma sie czym podniecac.
Diesel i wtrysk FSI - Honda owszem poznow prowadzila diesla, ale jak juz wprowadzila, to miazdzy TDI, po prostu miazdzy. Nie ma porownania i to w zgodnej opinii fachowcow motoryzacyjnych. Po prostu zrobiono cos raz, a dobrze. A TDI jest niestety w tyle za innymi motorami czy to koncernu PSA czy Forda. A jesli FSI to jest strasznie przereklamowany system, ktory wymaga duzo pracy, bo narazie to wiecej jest kosztow (PB 98 required) niz zyskow w postaci nizszego spalania i lepszej elastycznosci, w ktorych przyrosty byly znikome. A Lupo TDI spalajace 3 litry / 100 - dajcie spokoj, myslicie, ze w normalnych warunkach tyle byscie osiagneli??? Powiem Wam tyle, ze ja majac CRXa 1,6 130 KM pokonujac czesto trase Sopot-Bialystok pali prz sredniej ponad 80km/h 5,2-5,3l/100. Silnik ma przejechane 230000 i bierze 0,5 litra polsyntetyka na 10000.
I na koniec - NSX z 1991 roku jest autem, ktoremu dzis wiele samochodow nie jest w stanie dorownac, a w owczesnym okresie zmienil sposob konstruowania samochodow sportowych. Do dzisiaj osiaga ceny nieporownywalnie wieksze niz nowsze sportowe fury. A silnik z Civica TypeR - B16B 1,6 185 KM posiada rozwiazania z F1. Popatrzcie sobie na SSS - ile mamy samochodow VW (nie mowie o VAG) w czolowce?? I naprawde wartosc 150KM z 1,6 w polowie lat 80 to byl wyczyn w silnikach seryjnych.
Ale tak jak powiedzialem - kazdy lubi co innego. Ja lubie wysokie obroty, niektorzy pojemnosc i turbo. Ale podniecanie sie, ze np. 2,8 objechalo 1,6 nie jest naprawde niczym budujacym. Civic 1,5 bedzie szybszy przynajmniej na 1/4 od Golfa 3 1,8 90. Dla takiego rownorzednym przeciwnikiem jest 1,3 75 KM. Oczywiscie wszystki zalezy od stanu obu samochodow. Pozdro dla wszystkich jak czegos zapomnialem to jeszcze napisze.
Respect
P.S Cif 4 gen jest lzejszy od CRX z tym samym silnikiem.
_______________________________
prawie jak JDM
akurat ten diesel hondy to jest lekko przereklamowany... ale oczywiscie jest lepszy niz te siermiężne TDI, które mają tak komicznie rozlozoną moc i moment, ze sie kazdemu wydaje, że ma strasznie mocne auto...
_______________________________
Sons Of The Gods Today We Shall Die
Open Valhalla's Door
Let The Battle Begin With Swords In The Wind
Hail Gods Of War
Coz nie wiem czy przereklamowany, ale w momencie kiedy wychodzil, przez wielu zostal okrzykniety najlepszym czterocylindrowym dieslem. Opieram sie tylko na wypowiedziach fachowcow. Owszem, teraz to juz od troszke ma i HDI, JTD czy D4D moglgy go minimalnie wyprzedzic, ale na pewno nie dotyczy to TDI.
A jeszcze chcialem dodac cos odnosnie slabej elastycznosci i braku ciagu na dole w silnikach Hondy. Otoz Ci co tak mowili nie jezdzili widocznie seria K z systemem i-VTEC, w ktorej rozklad momentu jest zupelnie inny w porownaniu z seria B. I naprawde wolalbym jezdzic Accordem Type-R (fotele rowniez robione przez Recaro) niz dajmy na to Passatem 2.8.
_______________________________
prawie jak JDM
Z mocą Hondy to też bywa różnie.. ale to już jest "akademicka" dyskusja...
Jezeli chodzi o diesla Hondy, to jest ok, tylko że po pierwsze 140KM z 2.2l to nie jest jakis straszny wyczyn... po drugie to oczywiście chodzi o niebo lepiej od TDI... HDI ma natomiast sporego laga, wiec tez nie jest idealny.. ale z alfowskim JTD M-jet nie moze sie Icdti równać - Alfa jezdzi prawie jak benzyna
_______________________________
Sons Of The Gods Today We Shall Die
Open Valhalla's Door
Let The Battle Begin With Swords In The Wind
Hail Gods Of War
Z moca Hondy to sa juz legendy, ze niby nie trzymaja, ze sa zawyzane...otoz te czasy kiedy hamownie byly zacofane odeszly do lamusa i teraz praktycznie kazda Hania pokazuje moc, taka jaka byla podawana fabrycznie, nawet po kilkunastu latach. Bledy wynikaly z kilku przyczyn i nie dotyczyly tylko Hond, ale i Toyot i roznych silnikow wysokoobrotowych. Na obciazeniowkach wszystko jest Si. Po prostu hamujac na czwartym biegu bez podawania przelozen, wychodzily bledne wyniki. Wszystko rozbijalo sie o skrzynie i niewiedze "specow".
Co do JTD 16v, to naprawde super silniki, ale co do pracy prawie "benzynowej" to iCTDI tez niewiele brakuje, ot chociazby zakres predkosci obrotowych ktore osiaga. Owszem 140KM z 2,2 to nie jest nic nadzwyczajnego, a konstrukcja ma juz swoje lata, a wyscig mocy w dieslach nabral tempa.
A co do strat, to nie sa zadne bajki...na sr.pl czesto przy pokazywaniu wykresow z hamownii, ludzie dziwia sie, ze straty sa naprawde takie male!
Mialem nadzieje, ze jakis przeciwnik Hondy ze mna podyskutuje, ale widze, ze sie przeliczylem.
_______________________________
prawie jak JDM
Przeciwnicy Hondy potrafią tylko wykrzykiwać nic nie znaczące hasła i nabluzgać na połowe forum, wiec na dyskusję bym nie liczył...
Ja mam spore doswiadczenia z Vw - moj ojciec ma ileś tam po kolei passatów i wiem, że nie są to naprawde bezawaryjne samochody.. nie są złe, ale troszkę zalatuje klocowatościa i brak im polotu...
Dlatego wolałbym civica TypeR niz Golfa GTI, bo pierwsza to żyleta, a drugie to dupowóz z dynamicznym silnikiem...
A jak na razie musze sie męczyc w piekielnym 407 HDI
_______________________________
Sons Of The Gods Today We Shall Die
Open Valhalla's Door
Let The Battle Begin With Swords In The Wind
Hail Gods Of War
Ciastosz, sog za sensownego posta!
Ja nie podyskutuje, bo ani ze mnie przeciwnik Hondy, ani wiedzy nie starczy, hehe... Podejrzewam jednakowoz, ze tutejszym fanatykom VW (bez urazy, mowie tylko o tych zaslepionych) rowniez... Pozdrawiam.
_______________________________
mmaniacs.pl
Jeszcze taka sprawa, ze Honda nie robi samochodow do dragu, tylko na tor. I mimo, ze sa to szybkie samochody nawet na 1/4, to dopiero na kretej drodze pokazuja, co to jest prawdziwa przyjemnosc z jazdy.
_______________________________
prawie jak JDM