FORUM INSOMNIA
zabawa imprezy problemy przemyślenia seks

∑ temat został odczytany 5029 razy ¬


ZAREJESTRUJ SIĘ I ZALOGUJ NA FORUM, TO NIC NIE KOSZTUJE!
PO ZALOGOWANIU BĘDZIESZ MÓGŁ ZOBACZYĆ WYPOWIEDZI SPECJALISTÓW I WYŁĄCZYĆ REKLAMY

 
ROZRYWKA | Prawo i Ekonomia
reklamacja na podstawie ustawy o ochronie praw konsumenckich.. 
[powiadom znajomego]    
Autor "reklamacja na podstawie ustawy o ochronie praw konsumenckich.."   
 
mm90
 Wysłana - 11 listopad 2009 14:27        | zgłoś naruszenie regulaminu

Sprawdź ile procent masz tłuszczu

Witam

zakupiłem niedawno w stacjonarnym sklepie Komuptrnonik płytę główną z która od poczatku byly problemy

finalnie po dwóch dniach przestała działać (blackout)

zdiagnozowałem sprzęt z innymi częściami i wykluczyłem ryzyko pomyłki.

przy zawarciu umowy dostałem jedynie paragon na podstawie to którego bede chciał ową płyte reklamować

jako, że nie mam ochoty czekać 3 miesiące na naprawe na warunkach klasycznej reklamacji i wątpliwą wysyłke uszkodzonego sprzetu do producenta po krótkiej lekturze chciałbym powołać się na ustawe o ochronie praw konsumenckich w przypadku niezgodności towaru z umową.

mam jednak wątpliwości co do interpretacji fragmentu dotyczacego czasu realizacji reklamacji (tj otrzymania przeze mnie sprawnego sprzętu po całej procedurze)

ustawa mówi, że:
Sprzedawca, który otrzymał zawiadomienie kupującego o niezgodności towaru z umową, zawierające żądanie nieodpłatnej naprawy albo wymiany towaru na nowy - ma obowiązek ustosunkować się do niego w terminie 14 dni. Zaniechanie tego obowiązku skutkuje uznaniem roszczeń kupującego za uzasadnione, a w związku z tym sprzedawca będzie zobowiązany do doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową, stosownie do żądań kupującego.

'ma obowiązek ustosunkować'

Czy to oznacza iż po 14 dniach mam prawo do odbioru naprawionej części/odbioru fabrycznie nowej części/zwrotu gotówki?

Czy może oznacza to iż po 14 dniach zostanie dopiero podjęta decyzja co do formy rozwiązania problemu?

Zakładając, że będzie tak jak w drugim przypadku ile czasu przysługuje sprzedawcy np. na naprawe?

Dziękuje z góry za pomoc.



______________________________
 
"I walk a higher path son."

 
spider00
 Wysłana - 11 listopad 2009 14:39      [zgłoszenie naruszenia]

14 dni jest to czas, po którym sprzedawca musi się ustosunkować - powiedzieć Tobie czy reklamacja jest uznana, czy nie.

Pamiętaj, że to Ty decydujesz o sposobie załatwienia reklamacji - po prostu ubiegaj się nie o naprawę, a o nowy produkt (masz takie prawo - Ty decydujesz)

Pozdrawiam

 
mm90
 Wysłana - 11 listopad 2009 15:23      [zgłoszenie naruszenia]

wiem, że mam takie prawo

czy to, że moge uzyskać nowy produkt jest pewne?

z tego co wiem decyduje o sposobie reklamacji - w tym wypadku wybieram reklamacje w oparciu o ustawe o ochronie.. itd.

napisałem taką reklamacje:

Reklamacja towaru niezgodnego z umową na podstawie ustawy o ochronie praw konsumenckich i odpowiedzialności sprzedawcy za przedmiot niezgodny z umową.

Wnioskuje o rozpatrzenie mojego wniosku o wymianę/naprawę płyty głównej GIGABYTE GA-G31M-ES2L zakupionej w sklepie Komuptronik dnia 19-10-2009 w oparciu o ustawę o ochronie praw konsumenckich.

Ustawa ta stwierdza, że w sytuacji gdy towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może zażądać doprowadzenia kupionego towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.
Kupujący traci to uprawnienie, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy (data zawarcia umowy - 19-10-2009).

Sprzedawca ma obowiązek przyjęcia reklamacji składanej przez konsumenta i jej rozpatrzenia, nie może odesłać konsumenta do gwaranta i nakazać mu dochodzenia swoich praw z tytułu gwarancji. Wyboru formy reklamacji dokonuje konsument.

Sprzedawca, który otrzymał zawiadomienie kupującego o niezgodności towaru z umową, zawierające żądanie nieodpłatnej naprawy albo wymiany towaru na nowy - ma obowiązek ustosunkować się do niego w terminie 14 dni. Zaniechanie tego obowiązku skutkuje uznaniem roszczeń kupującego za uzasadnione, a w związku z tym sprzedawca będzie zobowiązany do doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową, stosownie do żądań kupującego.


Czy wobec tego powinienem wykreślić opcje 'naprawe' i pozostawic tylko 'wymiane'? Chodzi mi o to abym potem nie był szczuty własnoręcznie napisaną reklamacją i bawił się w drukowanie fragmentów ustawy bo sprzedawca wyśle np. na pół roku płyte do serwisu bez wczesniejszego zapytania.

dzięki za odpowiedź

Zmieniony przez - mm90 w dniu 2009-11-11 15:33:47
_______________________________
 
"I walk a higher path son."

 
spider00
 Wysłana - 11 listopad 2009 15:56      [zgłoszenie naruszenia]

powinienes wykreslic slowo naprawe.

pomijam fakt, że idąc do sklepu takiego jak komputronik na 99% będą mieli odpowiedni druk reklamacyjny, który tylko można wypełnić wpisując swoje dane, opis usterki oraz żądania.

żądaj wymiany towaru na nowy, a nie naprawę - takie masz prawo.

tutaj przykładowe pismo, jezeli juz chcesz takowe pisac
[img689.imageshack.us/img689/7439/20091111181.jpg]

sorry za jakość zdjęcia, ale nie mam skanera.

ps.
"Kupujący traci to uprawnienie, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy (data zawarcia umowy - 19-10-2009). "

Zawiadomienie sprzedawcy nie polega na tym, ile czasu upłynęło od zakupu towaru.
Jest to czas, po którym musisz zauważoną wadę zareklamować.

Np. kupiłeś płytę główną, zauważasz, że nie działa USB, ale płyty używasz dalej. Po upływie dwóch miesięcy nie masz już prawa reklamować tych USB.

Zmieniony przez - spider00 w dniu 2009-11-11 15:59:08

 
mm90
 Wysłana - 11 listopad 2009 16:04       [zgłoszenie naruszenia]

dziękuje Ci za pmooc :)
_______________________________
 
"I walk a higher path son."

[Powiadom mnie, jeśli ktoś odpowie na ten artykuł.]



 
Przegląd tygodnia

reklamacja na podstawie ustawy o ochronie praw konsumenckich..

Warto przeczytać: L4 a wyjazd | za co mogą zabrać prawo jazdy ? ( oprócz jazdy po alko ) | Dodatkowy urlop dla studenta - jak to wygląda ?? | Czy skrypt to plagiat? | Czemu likwidują żabki ? | Naprawa dekodera telewizji satelitarnej | podatki ryczałt | Łapownictwo czynne | Konto: ING Bank Śląski | Odpowiedzialność matki gwałconej córki | co grozi za jazde motorowerem bez karty motorowerowej | Sadzenie lasów - opłacalne? | zaświadczenie o niekaralnosci | WEZWANIE NA POLICJE | Problem z podziałem majatku,potrzebna pomoc | Fundusze unijne | Extazy dozylnie | splecione dłonie | czarny bór | gazety | 9 latka | siostra ma 10 lat | rozqrwiciel | trójka | roksa dania | lech roch | warto przeczytac | warto | podejrzenia pana whichera | śmierdzi | penis śmierdzi | Maszynki do papierosów | górniak playboy | zdjela majtki | Biznes

 
Polecamy: KSW | Motywatory | Spalacz tluszczu

wersja lo-fi


Copyright 2000 - 2020 SFD S.A.
 
Powered by Pazdan ForKat 4.0